این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
رویش روانشناسی
، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۳۱-۴۲
عنوان فارسی
رابطه بین راهبردهای مدیریت منابع یادگیری و راهبردهای یادگیری با خودکار آمدی (مورد مطالعه دانشآموزان متوسطه شهرستان آمل)
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش رابطه بین راهبردهای مدیریت منابع یادگیری و راهبردهای یادگیری با خودکارآمدی دانشآموزان متوسطه آمل بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 2950 نفر از دانشآموزان متوسطهی دوم و سوم ریاضی فیزیک شهرستان آمل بود. از بین جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران تعداد 339 نفر دانشآموز به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب گردید. ابزار پژوهش، بخشی از پرسشنامهی راهبردهای انگیزش برای یادگیری پینتریچ و همکاران شامل راهبردهای مدیریت منابع یادگیری، راهبردهای یادگیری و خودکارامدی بود. دادهها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری تحلیل شد. یافتهها نشان داد، بین راهبردهای مدیریت منابع یادگیری و راهبردهای یادگیری با خودکارآمدی دانشآموزان در سطح اطمینان 99 درصد رابطه معنیداری وجود دارد. راهبردهای مدیریت منابع یادگیری (مدیریت زمان و مکان مطالعه و کمکطلبی) خودکارآمدی دانشآموزان را پیشبینی میکند، همچنین راهبردهای یادگیری (تکرار و مرور، بسط معنایی، سازماندهی) خودکارآمدی دانشآموزان را پیش بینی میکند، ولی سایر راهبردهای مدیریت منابع یادگیری و راهبردهای یادگیری پیشبینی نشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Relation between learning resource management strategies and learning strategies with Self- efficacy) Studied high school students Amol city)
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of present study was identifying the Relation between learning resource management strategies and learning strategies with Self- efficacy high school students Amol.The research method was descriptive correlational. The statistical population was the 2950 persons of Amol high schools' students in second ant thirst grade mathematics discourse. Among them selected 339 students as sample according to Cochran formula and multi cluster sampling. The research instrument was the part of pintrich and et al questionnaire containing learning resource management strategies learning strategies and Self- efficacy. Data were analyzed with Pearson correlation and multiple regression. A Pearson correlation analysis revealed that there is relation between the learning strategies and learning strategies subscales with Self- efficacy statistically significance. Regression analysis showed that learning resource management strategies ( time and study environment management and and help seeking) predict students' Self- efficacy, learning strategies (rehearsal, organization and elaboration) predict students' Self- efficacy. but other learning resource management strategies and learning strategies don’t predict.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدمهدی بابایی منقاری | m mehdi babaei
ardabil
اردبیل
مهدی معینی کیا | mehdi moeinikia
ardabil
اردبیل
عادل زاهدبابلان | adel zahed babelan
ardabil
اردبیل
حسین قمری گیوی | hosein ghamari givi
ardabil
اردبیل
علی خالق خواه | ali khalegh kahah
ardabil
اردبیل
نشانی اینترنتی
http://www.frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-50-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهشی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات