این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
زمین شناسی مهندسی
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱۹۸۳-۲۰۰۲
عنوان فارسی
عملکرد لرزه ای ایستگاههای زیر زمینی کم عمق مترو در خاک نرم
چکیده فارسی مقاله
در سالهای اخیر پیشرفتهای زیادی در توسعۀ سازههای زیرزمینی بهعمل آمده است. بهدلیل هزینههای زیاد و اهمیت ایمنی در حمل و نقل، توجه بر روی خطر زلزله در این سازهها متمرکز شده است. در این مقاله، اثرات زلزله و اهمیت تحلیل لرزهای توضیح داده میشود و روش تحلیل لرزهای بهاختصار تشریح میشود. سپس روش ساده شده هشاش1 و همکاران (2001) بهکار میرود. دو ایستگاه مختلف مترو در مقابل دو سطح مختلف زلزله تحلیل شده، تحلیل بار افزون نیز انجام میشود که روش ساده تحلیل استاتیکی غیرخطی در تحلیل و طرح لرزهای است. در این تحلیل غیرخطی، تغییر مکان هدف با کمک مدل ساده شده قابی محاسبه میشود. نتایج این پژوهش نشان داد بهکارگیری روش مورد بحث منجر به این شده است که رفتار سازه تا حد زیادی در محدوۀ ارتجاعی باقی بماند. از اینرو، طراحی سازه بر اساس سطح عملکرد و تخفیف در لنگرهای حاصل از روش هشاش و همکاران (2001) توصیه میشود
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
SEISMIC PERFORMANCE OF UNDERGROUND SHALLOW SUBWAY STATIONS IN SOFT SOIL
چکیده انگلیسی مقاله
In the recent years there was a great improvement in the development of underground structures. Due to the increase in the costs of constructions and the importance of the safety in transportation, attention has been focused on the hazards of earthquakes. In this paper, the effect of earthquakes and the importance of seismic analysis are described. The analysis method is presented briefly, and then the simplified analysis of Hashash et al. (2001) is used. Two metro station structures under two different seismic hazardlevels were analyzed. Pushover analysis method is also used which is a simple and static non-linear method in seismic analysis and design of structures. In this non-linear analysis, the target displacement is computed by the simplified frame analysis model. The finding of this study showed that the structure behavior was remained elastically to a large extent of displacement using this method. Hence, the design of the structures based on the performance level or reduction of the moment extracted from the Hashash et al. (2001) method is recommended.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سمانه خانی | samaneh khani
دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
پیمان همامی | p homami
دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
نشانی اینترنتی
http://jeg.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-106-10&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
زمین شناسی مهندسی
نوع مقاله منتشر شده
علمی پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات