این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهشنامه انقلاب اسلامی
، جلد ۹، شماره ۳۰، صفحات ۱-۱۵
عنوان فارسی
نقش صنایع خلاق در نمایش جذابیت های انقلاب اسلامی و راهکارهای ترویج جذبه ملی
چکیده فارسی مقاله
انقلاب اسلامی ایران را میتوان طلوع بی بدلیلی در عصر ظلمانی تاریخ دانست که توانست وجدان انسانی را به وادی آگاهی کشاند، نگاه بشریت را از مادی گرایی به سوی معنویت خواهی سوق داد و سرآغاز تحولات شگرفی در زمینه مطالعات دین و دولت گردد چراکه به اذعان نظاره گران غربی، انقلابی به رنگ خدا بود. به گونه ای که امروزه دستاوردهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن، همگان را به شگفتی وا داشته است.از آنجا که هجمههای فرهنگی دشمن سازماندهی شده است. جهان غرب با غالب کردن فرهنگ و الگوی خود، تلاش میکند مانع اشاعه پیام و الگوهای متفاوت از خود همچون الگوبرداری از انقلاب اسلامیشود. فرهنگ غرب، فرهنگی است که قشر جوان کشورمان را به لذت جویی و رفاه طلبی صِرف سوق میدهد تا نسبت به مسائل کشور، منطقه و جهان بیتفاوت باشند. در این میان و بهمنظور مقابله با هجمه عظیم جهانی در مقابله باارزشهای انقلاب اسلامی، صنایع خلاق، با بهرهگیری از خلاقیت ذاتی جوانان و نیز سرمایه عظیم فرهنگی و ارزشی جمهوری اسلامی ایران، میتواند راهبردی فعال و نه منفعل ارائه نماید. بر این اساس در این پژوهش با کاربست روش نظریه پردازی داده بنیاد به استخراج مؤلفههای مؤثر در توجه به صنایع خلاق در جهت جذابیت انقلاب اسلامی پرداخته شد و سپس با بهکارگیری روش مدلسازی ساختاری تفسیری به سطح-بندی این مؤلفهها پرداخته شد. .....
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The role of creative industries in illustrating the charm of the Islamic Revolution and strategies to promote national attraction
چکیده انگلیسی مقاله
The Islamic Revolution of Iran can be regarded as a dishonest rise in the era of theocracy of history, which was able to bring human conscience to the awareness space ,It has led humanity from materialism to spirituality ,The beginning of the dramatic changes in the study of religion and government ,Because Western observers admitted that revolution was in the image of God. So that today's cultural, political, social and economic achievements have made everyone wonder Since the enemy's cultural invasion is organized, the western world by dominating its culture and pattern tries to prevent the spread of message and pattern different with its own such as the modeling of the Islamic Revolution. The west culture is a culture that leads our country’s young people to mere enjoyment and welfare to become indifferent to the issues of the country, region and the world. In the meantime and in order to confront the world great crisis, the creative industries can provide an active and not passive strategy by utilizing the youth innate creativity as well as the great cultural and value capital of the Islamic Republic of Iran. Accordingly, in this research, we paid to extract an effective component in attention to the creative industries using the grounded theory method in direction of the Islamic Revolution attraction. Then, we paid to categorize these components using the interpretive structural modeling. The results of the research indicate that the six components have been extracted in the appeal of the Islamic Revolution. In this way, according to experts, the two components of absorption system, finding talented people and human resources development, as well as the system of supporting and cultivating attractive ideas are the most influential components in using creative industries as a way to promote the Islamic Revolution attractiveness.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا محمدرضابیکی |
دانشگاه امام صادق (ع)
مهدی محمدی |
پژوهشگر پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت
مهدی عبدالحمید |
استادیار گروه مدیریت و فلسفه علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات