این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
زن در توسعه و سیاست
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
نقاشی زنان؛ نقاشی زنانه
چکیده فارسی مقاله
چکیده: هدف مقاله حاضر مطالعهی تفاوتهای نقاشیهای زنان و مردان، بدون محدود شدن به پیشفرضهای هنر زنانه و هنر مردانه است. به همین دلیل ابتدا به جریان پیدایش دوگانگیِ هنر زنانه و مردانه در طول قرن هجدهم و نوزدهم میپردازیم. سپس گونههای مختلف نقاشی زنان، نقاشی زنانه و نقاشی فمینیستی را از یکدیگر متمایز میکنیم تا برنامهای عملی برای مطالعهی نقاشی زنان تدوین شود. در نهایت سعی میکنیم با ارایهی یک مدل نظری تفاوت میان شگردهای بصری، سبک هنری، فضای رنگی و ... را در نقاشی زنان و مردان نشان دهیم. جامعهی آماری شامل 2525 تابلو و جامعهی نمونه شامل 370 تابلو نقاشی میباشد که در سه ماه اول سال 1387 در 60 نگارخانهی فعال تهران به نمایش درآمدهاند. یافتههای تحقیق نشان میدهد که نقاشی زنان به لحاظ شگردهای بصری، روشنتر، منظمتر، شفافتر و پُرتزیینتر از نقاشیهای مردان است. همچنین به لحاظ سبکی، سمبولیستیتر و دکوراتیوتر هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نقاشی زنان، نقاشی زنانه، نقاشی فمینیستی، نقاشی ایران،
عنوان انگلیسی
Women's Painting and Feminine Painting
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this article is to investigate the differences between men and women’s painting regardless of being limited to presuppositions about masculine and feminine art. Therefore, first the appearance of differences between men and women art during the eighteenth and nineteenth century is considered. Having done that, various types of women’s painting, Feminine painting and feminism painting are compared. Finally, by presenting a theoretical model, the article delineates the differences between visual technique, artistic style, and coloration in men’s and women’s painting. The statistic universe contains 2525 painting and the sample universe contains 370 painting which are presented in 60active gallery in Tehran in the first quarter of 1387. It is concluded that regarding visual technique, women’s painting is brighter, more ordered, clearer and more decorative than that of the men’s painting. They are also more symbolic and decorative from the point of style.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا مریدی | mohammad reza
معصومه تقیزادگان | تقیزادگان
نشانی اینترنتی
http://jwdp.ut.ac.ir/article_28290_c80c013d26efe7031fa912a2e1fd5f55.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات