این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
زن در توسعه و سیاست
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بازنمایی زنان در یک آگهی تجاری تلویزیونی
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله به بررسی بازنمایی زنان در یک آگهی بازرگانی تلویزیونی پرداخته میشود. سؤال اصلی در این جا چگونگی ارائه تصویر زن به گونهای است که بازتولید فرهنگی « فنای نمادین» آنها را در جامعه به دنبال دارد. بخش بزرگی از بازنماییها در آگهیهای تجاری زنان را در قالب نقشهای کلیشه ای فرهنگی به تصویر میکشد. ما در این مقاله به مطالعه یک آگهی تجاری می پردازیم که برخلاف سایر آگهیها، زن را در نقشهای جدید به نمایش می گذارد؛ در عین حال در این شکل از بازنمایی همچنان با زنی مسئله دار مواجهایم. در اینجا سوژه ای از «زن مدرن ایرانی» برساخته میشود که کاملاً منطبق با شرایط سوژگی «زن سنتی ایرانی» است. نتیجه آنکه علیرغم تغییرات ظاهری در زندگی زنان، همچنان زنانگی به مثابه «دیگری مردانگی» تعریف میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Women's Representation in a Television Advertisement
چکیده انگلیسی مقاله
This article is concerned with women's representation in a Television Advertisement. The main question posed here is the manner of representing a female's image so that her cultural reproduction leads to "symbolic annihilation" in the society. A great part of representations in the advertisements depict women as stock cultural roles. In this article, we studied an advertisement which unlike other commercials represented women in new roles, and at the same time; in this form of representation we were encountered with a troubled woman. Thus, a subject (concept) of "Iranian modern woman" is constructed which corresponds, fully, to the "Iranian traditional woman" subject conditions. As a result, in spite of superficial transformations in women's life, the womanhood is still, accordingly, defined as "otherness of manhood".
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس کاظمی |
عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشگاه تهران و عضو شورای علمی مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
آزاده ناظر فصیحی | azadeh nazer
دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jwdp.ut.ac.ir/article_19257_2bee5e55cc08f5e5250d0402f940d22e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات