این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
زن در فرهنگ و هنر
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱۱۹-۱۳۴
عنوان فارسی
بررسی علل تمایل زنان به دوره های کارشناسی ارشد از منظر تمایل های علمی و خانوادگی و میزان برآوردهشدن آن از طریق برنامه های درسی دوره ها
چکیده فارسی مقاله
هدف کلی این پژوهش بررسی علل افزایش ورود زنان به دورههای کارشناسی ارشد از منظر تمایلهای علمی و خانوادگی و میزان برآوردهشدن آن از طریق برنامههای درسی دورهها در دانشگاه اصفهان است. روش بهکاررفته ترکیبی (کمیـ کیفی) است و ابزار استفادهشده پرسشنامۀ محققساخته و مصاحبۀ نیمهسازمانیافته است که روایی آنها از طریق نظر متخصصان و پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و 89/0 برآورد شده است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کلیۀ دانشجویان زن سال آخر دورۀ کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 1390ـ1391 بوده و حجم نمونۀ پژوهش با استفاده از فرمول حجم نمونۀ کوکران 254 نفر برآورد شده است. یافتههای کمّی بیانگر مؤثربودن عامل علاقه به علم و رشد شخصی و بیتأثیربودن بهبود زندگی خانوادگی در ورود به دورۀ ارشد است. همچنین، یافتهها نشان داد متغیرهای جمعیتشناختی بر میزان تأثیر مؤلفهها تأثیری نداشت. نتایج کمّی در رابطه با میزان برآوردهشدن انتظارهای از طریق برنامۀ درسی بیانگر آن بوده که برنامۀ درسی انتظار دانشجویان را برآورده نکرده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effect of increasing interest in science and women in family and graduate courses. Meet the expectations of the curriculum courses
چکیده انگلیسی مقاله
The overall objective of this study was effect of increasing interest in science and women in family and graduate courses and the meeting the expectations of the curriculum courses. Methods used in combination (quantitative - qualitative) the type of research was exploratory. Tools used questionnaires and semi-structured interviews that their validity and reliability of the questionnaire using Cronbach's alpha coefficient calculated experts comments and 0/89 are estimated. The Population included all female students in their last year of graduate school at the University of Isfahan that were in the academic year1390-91 And the sample size was estimated 254 person using Cochran's sample size formula. Quantitative results demonstrate the effectiveness of the lack of interest in science and the development of personal and family life improvements in the MSc course. Interviews with the questionnaire findings are not consistent. Results also revealed that demographic variables had no effect on the variables studied. Quantitative conclusions about fulfilling the expectations of the curriculum and syllabus indicates that students' expectations are not.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آسیه خیراللهی |
کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی دانشکدۀ روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
احمدرضا نصر اصفهانی | nasr esfahani
استاد گروه علوم تربیتی دانشکدۀ روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
محمدرضا نیلی | mohammad reza
استادیار گروه علوم تربیتی دانشکدۀ روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://jwica.ut.ac.ir/article_51670_9e4b7b31e24e56b6455f2be6a5878d64.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات