این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۲۳-۳۸
عنوان فارسی
بررسی اثرات تغییر دما و فشار هوای ورودی بر عملکرد و آلایندگی موتورهای اشتعال تراکمی با واکنشهای کنترل شده
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله، به بررسی تاثیرات تغییر دما و فشار هوای ورودی بر عملکرد احتراق موتورهای اشتعال تراکمی با واکنش های کنترل شده میپردازیم. احتراق در موتورهای اشتعال تراکمی با واکنشهای کنترلشده، که با استفاده از تغییر در میزان واکنش پذیری مخلوط سوخت و هوا در داخل محفظه سیلندر کنترل میشود، میتواند تحت تاثیر تغییر شرایط اولیه موتور، وضعیت عملکردی آن ازقبیل تولید آلاینده های اکسیدهای نیتروژن، شدت کوبش و وضعیت احتراق عادی آن تغییر کند. بدین منظور نقاط کاری مختلفی از موتور در سرعتهای 1300 تا 3100 دور بر دقیقه با تغییر نسبت سوختهای ایزواکتان به هپتان نرمال در مقدار کل سوخت 60 و 100 میلیگرم انتخاب شده و تغییرات دمای هوای ورودی از 20- تا 60 درجه سانتیگراد و همچنین فشار هوای ورودی از 30 تا 60 کیلوپاسکال بررسی شده است. پایین بودن آلاینده اکسیدهای نیتروژن و حد استاندارد قرارگرفتن شدت کوبش و بالابودن بازده ناخالص موتور معیارهایی برای احتراق مناسب در این نوع از موتورهاست؛ لذا در این تحقیق به دنبال نقاطی از احتراق مناسب هستیم. در این مقاله، بررسی کاملی از وضعیت عملکرد موتور انجام شده و نقاطی که با تغییر فشار و دمای هوای ورودی باعث به وجودآمدن احتراق مناسب میشوند به نمایش درآمده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Effects of Varying the Intake Air Temperature and Pressure on the Performance and Emissions of RCCI Engines
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, the effects of varying intake air temperature and pressure on RCCI engine are investigated. Combustion in an RCCI engine is controlled by varying the fuel reactivity in the combustion chamber, but it also affects some initial states and consequently performance parameters such as NOx formation and Ringing Intensity. In this paper, iso-octane as a low reactivity fuel and n-heptane as a high reactivity fuel have been used, and both speed and load have been swept to investigate the engine performance parameters. Different points in the engine performance interval from 1300rpm to 3100rpm have been considered, while varying the iso-octane to n-heptane ratio in a total fuel mass of 60mg and 100mg. The intake air temperature has been varied from -20℃ to 60℃ and its pressure from 30 to 60kPa. Lower NOx and Ringing Intensity and higher thermal efficiency are the best criteria for a good combustion in an RCCI engine. Therefore, based upon these criteria, the best conditions for a normal combustion are determined by varying the intake air temperature and pressure.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمیدرضا فجری نویسنده مسیول | hamidreza fajri nevisandeh election
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
امیرحسین شامخی | amirhossein shamekhi
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
سید علی جزایری | seyed ali jazayeri
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=2280
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات