این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
توسعه یک مدل کنترلی برای پیش بینی زمان احتراق در موتورهای HCCI
چکیده فارسی مقاله
یکی از چالشandshy;های موجود در موتورهایHCCI عدم وجود سیستم کنترلی مناسب نظیر موتورهای احتراق داخلی مرسوم است. از اینandshy; رو، کنترل احتراق HCCI میandshy; تواند راه را برای توسعه تجاری این موتورها هموار کند. در کار حاضر، یک مدل کنترلی (COM) توسعه یافته است که قادر است زمان شروع احتراق (SOC)، دوره احتراق(BD) و زاویهandzwnj; میلandzwnj;لنگی که در آن 50 درصد آزادسازی گرما اتفاق افتاده است (CA50) را پیشandshy;andshy; بینی کند. کارایی مدل با استفاده از مقایسهandshy; پارامترهای مذکور با مقادیر متناظر تجربی آنandzwnj;ها (از تحلیل دادهandshy; های فشار داخل سیلندر اندازهandshy; گیری شده) در محدودهandshy; وسیعی از شرایط عملکردی موتور مورد ارزیابی قرار گرفته است. در ادامه، مقادیر مختلف برای دمای مخلوط ورودی، فشار ورودی و نسبت همandshy; ارزی، برای موتور HCCI گازسوز در مدل توسعهandshy; یافته اعمال شد. از این نتایج برای بهینهandshy; سازی ضرایب موجود در رابطهandshy; اصلی مدل انتگرال کوبشی اصلاحandshy; شده و سایر روابط موجود برای پیشandshy; بینی پارامترهای احتراقی استفاده شد. دسترسی به شرایط مناسب ورودی جهت عملکرد پایدار موتور از محاسن این سیستم کنترلی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Developing a Control Oriented Model for Predicting Combustion Timing in HCCI Engines
چکیده انگلیسی مقاله
یکی از چالشandshy;های موجود در موتورهایHCCI عدم وجود سیستم کنترلی مناسب نظیر موتورهای احتراق داخلی مرسوم است. از اینandshy; رو، کنترل احتراق HCCI میandshy; تواند راه را برای توسعه تجاری این موتورها هموار کند. در کار حاضر، یک مدل کنترلی (COM) توسعه یافته است که قادر است زمان شروع احتراق (SOC)، دوره احتراق(BD) و زاویهandzwnj; میلandzwnj;لنگی که در آن 50 درصد آزادسازی گرما اتفاق افتاده است (CA50) را پیشandshy;andshy; بینی کند. کارایی مدل با استفاده از مقایسهandshy; پارامترهای مذکور با مقادیر متناظر تجربی آنandzwnj;ها (از تحلیل دادهandshy; های فشار داخل سیلندر اندازهandshy; گیری شده) در محدودهandshy; وسیعی از شرایط عملکردی موتور مورد ارزیابی قرار گرفته است. در ادامه، مقادیر مختلف برای دمای مخلوط ورودی، فشار ورودی و نسبت همandshy; ارزی، برای موتور HCCI گازسوز در مدل توسعهandshy; یافته اعمال شد. از این نتایج برای بهینهandshy; سازی ضرایب موجود در رابطهandshy; اصلی مدل انتگرال کوبشی اصلاحandshy; شده و سایر روابط موجود برای پیشandshy; بینی پارامترهای احتراقی استفاده شد. دسترسی به شرایط مناسب ورودی جهت عملکرد پایدار موتور از محاسن این سیستم کنترلی است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ساسان اکبرپور | sasan akbarpour
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)
رحیم خوشبختی سرای نویسنده مسیول | rahim khoshbakhti saray nevisandeh election
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)
مهدی میرزایی | mehdi mirzaei
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)
وحید محمدی | vahid mohammadi
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)
قاسم سلیمانی | ghasem soleimani
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=63
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات