این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سوخت و احتراق، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی توسعه یک مدل کنترلی برای پیش بینی زمان احتراق در موتورهای HCCI
چکیده فارسی مقاله یکی از چالشandshy;های موجود در موتورهایHCCI عدم وجود سیستم کنترلی مناسب نظیر موتورهای احتراق داخلی مرسوم است. از اینandshy; رو، کنترل احتراق HCCI میandshy; تواند راه را برای توسعه تجاری این موتورها هموار کند. در کار حاضر، یک مدل کنترلی (COM) توسعه یافته است که قادر است زمان شروع احتراق (SOC)، دوره احتراق(BD) و زاویهandzwnj; میلandzwnj;لنگی که در آن 50 درصد آزادسازی گرما اتفاق افتاده است (CA50) را پیشandshy;andshy; بینی کند. کارایی مدل با استفاده از مقایسهandshy; پارامترهای مذکور با مقادیر متناظر تجربی آنandzwnj;ها (از تحلیل دادهandshy; های فشار داخل سیلندر اندازهandshy; گیری شده) در محدودهandshy; وسیعی از شرایط عملکردی موتور مورد ارزیابی قرار گرفته است. در ادامه، مقادیر مختلف برای دمای مخلوط ورودی، فشار ورودی و نسبت همandshy; ارزی، برای موتور HCCI گازسوز در مدل توسعهandshy; یافته اعمال شد. از این نتایج برای بهینهandshy; سازی ضرایب موجود در رابطهandshy; اصلی مدل انتگرال کوبشی اصلاحandshy; شده و سایر روابط موجود برای پیشandshy; بینی پارامترهای احتراقی استفاده شد. دسترسی به شرایط مناسب ورودی جهت عملکرد پایدار موتور از محاسن این سیستم کنترلی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Developing a Control Oriented Model for Predicting Combustion Timing in HCCI Engines
چکیده انگلیسی مقاله یکی از چالشandshy;های موجود در موتورهایHCCI عدم وجود سیستم کنترلی مناسب نظیر موتورهای احتراق داخلی مرسوم است. از اینandshy; رو، کنترل احتراق HCCI میandshy; تواند راه را برای توسعه تجاری این موتورها هموار کند. در کار حاضر، یک مدل کنترلی (COM) توسعه یافته است که قادر است زمان شروع احتراق (SOC)، دوره احتراق(BD) و زاویهandzwnj; میلandzwnj;لنگی که در آن 50 درصد آزادسازی گرما اتفاق افتاده است (CA50) را پیشandshy;andshy; بینی کند. کارایی مدل با استفاده از مقایسهandshy; پارامترهای مذکور با مقادیر متناظر تجربی آنandzwnj;ها (از تحلیل دادهandshy; های فشار داخل سیلندر اندازهandshy; گیری شده) در محدودهandshy; وسیعی از شرایط عملکردی موتور مورد ارزیابی قرار گرفته است. در ادامه، مقادیر مختلف برای دمای مخلوط ورودی، فشار ورودی و نسبت همandshy; ارزی، برای موتور HCCI گازسوز در مدل توسعهandshy; یافته اعمال شد. از این نتایج برای بهینهandshy; سازی ضرایب موجود در رابطهandshy; اصلی مدل انتگرال کوبشی اصلاحandshy; شده و سایر روابط موجود برای پیشandshy; بینی پارامترهای احتراقی استفاده شد. دسترسی به شرایط مناسب ورودی جهت عملکرد پایدار موتور از محاسن این سیستم کنترلی است.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ساسان اکبرپور | sasan akbarpour
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)

رحیم خوشبختی سرای نویسنده مسیول | rahim khoshbakhti saray nevisandeh election
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)

مهدی میرزایی | mehdi mirzaei
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)

وحید محمدی | vahid mohammadi
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)

قاسم سلیمانی | ghasem soleimani
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)


نشانی اینترنتی http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=63
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده Research Paper
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات