این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی عددی تاثیر نسبت انسداد و هندسه موانع بر شتابگیری شعله و فشار حاصل از انفجارگازی
چکیده فارسی مقاله
هدف از مقاله حاضر بررسی حضور موانع صلب، با نسبت انسداد و هندسههای مختلف، بر روی شتابگیری شعله و فشار حاصل از انتشار شعله پیشآمیخته با استفاده از شبیهسازی گردابههای بزرگ است.در این تحقیق، نرخ واکنش زیرشبکه با استفاده از مدل احتراقی چین خوردگی سطح شعله ولر محاسبه شده است. در کار حاضر، سه نوع مانع با سطح مقطع دایرهای، مربعی و مثلثی با نسبت انسدادهایی در حدود 10 تا 72 درصد مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاضر نشان میدهند که موانع مربعی سریعترین شتابگیری شعله و موانع دایرهای کندترین شتابگیری را بههمراه دارند. همچنین، سرعت فواره جریان عبوری از روی موانع و سطح آشفتگی حاصل از موانع با افزایش نسبت انسداد افزایش یافته و درنتیجه سرعت انتشار شعله افزایش مییابد. حجم مواد نسوخته به تله افتاده در پشت موانع نیز، که نقش بسزایی در فشار بیشینه حاصل از انتشار شعله دارد، برای موانع مثلثی بیشترین مقدار را دارد. بیشینه فشار با افزایش نسبت انسداد افزایش یافته و نرخ افزایش وابسته به هندسه مانع است؛ بهطوری که مانع مربعی بیشترین فشار و مانع دایرهای کمترین فشار را ایجاد میکند. زمان رخداد بیشینه فشار نیز با افزایش نسبت انسداد کاهش یافته و وابسته به هندسه مانع است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
عددی تاثیر نسبت انسداد و هندسه موانع بر شتابگیری شعله و فشار حاصل از انفجارگازی
چکیده انگلیسی مقاله
مقاله حاضر بررسی حضور موانع صلب، با نسبت انسداد و هندسههای مختلف، بر روی شتابگیری شعله و فشار حاصل از انتشار شعله پیشآمیخته با استفاده از شبیهسازی گردابههای بزرگ است.در این تحقیق، نرخ واکنش زیرشبکه با استفاده از مدل احتراقی چین خوردگی سطح شعله ولر محاسبه شده است. در کار حاضر، سه نوع مانع با سطح مقطع دایرهای، مربعی و مثلثی با نسبت انسدادهایی در حدود 10 تا 72 درصد مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاضر نشان میدهند که موانع مربعی سریعترین شتابگیری شعله و موانع دایرهای کندترین شتابگیری را بههمراه دارند. همچنین، سرعت فواره جریان عبوری از روی موانع و سطح آشفتگی حاصل از موانع با افزایش نسبت انسداد افزایش یافته و درنتیجه سرعت انتشار شعله افزایش مییابد. حجم مواد نسوخته به تله افتاده در پشت موانع نیز، که نقش بسزایی در فشار بیشینه حاصل از انتشار شعله دارد، برای موانع مثلثی بیشترین مقدار را دارد. بیشینه فشار با افزایش نسبت انسداد افزایش یافته و نرخ افزایش وابسته به هندسه مانع است؛ بهطوری که مانع مربعی بیشترین فشار و مانع دایرهای کمترین فشار را ایجاد میکند. زمان رخداد بیشینه فشار نیز با افزایش نسبت انسداد کاهش یافته و وابسته به هندسه مانع است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کیومرث مظاهری نویسنده مسیول | kiumars mazaheri nevisandeh election
nbsp;
سبحان امامی کوپایی | sobhan emami kopaei
nbsp;
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=2
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات