این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سوخت و احتراق، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی شبيه­ سازي احتراق در موتور تزريق مستقيم با استفاده از محيط متخلخل
چکیده فارسی مقاله محيط ­هاي متخلخل در مشعل­ها به منظور پايداري احتراق با مخلوط ­هاي رقيق، افزايش توان خروجي، گسترش محدوده اشتعال­ پذيري و کاهش آلاينده­ هاي حاصل از احتراق كاربرد زيادي دارند. مشخصه موتورهاي احتراق داخلي آينده ميزان آلايندگي بسيار کم به همراه کمترين مقدار مصرف سوخت تحت تمام شرايط کارکرد موتور است و اين متغیرها وابسته به فرايند تشکيل مخلوط و احتراق است. اين هدف با همگن­ کردن فرايند احتراق امکان­پذير است که کنترل آن­ها در موتورهاي احتراق داخلي بسيار مشکل است. در اين مقاله، شبيه ­سازي يک موتور تزريق مستقيم انجام گرفته که در سر سيلندر آن فضايي نيمکره ­ای براي محيط متخلخل ايجاد شده که تنها نقش بازياب را دارد و از لحاظ شيميايي بي ­اثر است. مطالعه سه­ بعدي جريان و احتراق داخل سيلندر و محيط متخلخل همزمان با يکديگر با استفاده از کد تصحيح ­شده کيوا انجام شده است. به دليل نبود نتايج آزمايشگاهي منتشر شده برای موتورهای محيط متخلخل، براي اعتبار نتايج، پخش موج احتراقي گذرا با نتايج آزمايشگاهي مخلوط هوا و متان رقيق در بستر متخلخل مقايسه شده است. سوخت متان داخل موتور محيط متخلخل پاشيده مي­ شود و مخلوط رقيقي تشکيل شده و احتراق به طور حجمي اتفاق مي­ افتد. تشکيل مخلوط، تغييرات فشار و دما در هر دو فاز جامد و سيال محيط متخلخل و سيال داخل سيلندر به همراه توليد آلاينده­ هاي مونوکسيد کربن و مونوکسيد نيتروژن بررسي شده است. همچنين، اثر زمان پاشش روي توزيع فشار و دماي محيط متخلخل و سيال داخل سيلندر در يک سيکل بسته بررسي شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله موتور تزريق مستقيم, محـيط متخلخل, احتراق همگن

عنوان انگلیسی شبيه ­سازي احتراق در موتور تزريق مستقيم با استفاده از محيط متخلخل
چکیده انگلیسی مقاله محيط ­هاي متخلخل در مشعل­ها به منظور پايداري احتراق با مخلوط ­هاي رقيق، افزايش توان خروجي، گسترش محدوده اشتعال­ پذيري و کاهش آلاينده­ هاي حاصل از احتراق كاربرد زيادي دارند. مشخصه موتورهاي احتراق داخلي آينده ميزان آلايندگي بسيار کم به همراه کمترين مقدار مصرف سوخت تحت تمام شرايط کارکرد موتور است و اين متغیرها وابسته به فرايند تشکيل مخلوط و احتراق است. اين هدف با همگن­ کردن فرايند احتراق امکان­پذير است که کنترل آن­ها در موتورهاي احتراق داخلي بسيار مشکل است. در اين مقاله، شبيه ­سازي يک موتور تزريق مستقيم انجام گرفته که در سر سيلندر آن فضايي نيمکره ­ای براي محيط متخلخل ايجاد شده که تنها نقش بازياب را دارد و از لحاظ شيميايي بي ­اثر است. مطالعه سه­ بعدي جريان و احتراق داخل سيلندر و محيط متخلخل همزمان با يکديگر با استفاده از کد تصحيح ­شده کيوا انجام شده است. به دليل نبود نتايج آزمايشگاهي منتشر شده برای موتورهای محيط متخلخل، براي اعتبار نتايج، پخش موج احتراقي گذرا با نتايج آزمايشگاهي مخلوط هوا و متان رقيق در بستر متخلخل مقايسه شده است. سوخت متان داخل موتور محيط متخلخل پاشيده مي­ شود و مخلوط رقيقي تشکيل شده و احتراق به طور حجمي اتفاق مي­ افتد. تشکيل مخلوط، تغييرات فشار و دما در هر دو فاز جامد و سيال محيط متخلخل و سيال داخل سيلندر به همراه توليد آلاينده­ هاي مونوکسيد کربن و مونوکسيد نيتروژن بررسي شده است. همچنين، اثر زمان پاشش روي توزيع فشار و دماي محيط متخلخل و سيال داخل سيلندر در يک سيکل بسته بررسي شده است. .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آرش محمدی نویسنده مسیول | arash mohammadi nevisandeh election
nbsp;

علی جزایری | a jazayeri gharehbagh
nbsp;

مسعود ضیا بشرحق | masoud zia basharhagh
nbsp;


نشانی اینترنتی http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=13
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده Research Paper
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات