این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
شبيه سازي احتراق در موتور تزريق مستقيم با استفاده از محيط متخلخل
چکیده فارسی مقاله
محيط هاي متخلخل در مشعلها به منظور پايداري احتراق با مخلوط هاي رقيق، افزايش توان خروجي، گسترش محدوده اشتعال پذيري و کاهش آلاينده هاي حاصل از احتراق كاربرد زيادي دارند. مشخصه موتورهاي احتراق داخلي آينده ميزان آلايندگي بسيار کم به همراه کمترين مقدار مصرف سوخت تحت تمام شرايط کارکرد موتور است و اين متغیرها وابسته به فرايند تشکيل مخلوط و احتراق است. اين هدف با همگن کردن فرايند احتراق امکانپذير است که کنترل آنها در موتورهاي احتراق داخلي بسيار مشکل است. در اين مقاله، شبيه سازي يک موتور تزريق مستقيم انجام گرفته که در سر سيلندر آن فضايي نيمکره ای براي محيط متخلخل ايجاد شده که تنها نقش بازياب را دارد و از لحاظ شيميايي بي اثر است. مطالعه سه بعدي جريان و احتراق داخل سيلندر و محيط متخلخل همزمان با يکديگر با استفاده از کد تصحيح شده کيوا انجام شده است. به دليل نبود نتايج آزمايشگاهي منتشر شده برای موتورهای محيط متخلخل، براي اعتبار نتايج، پخش موج احتراقي گذرا با نتايج آزمايشگاهي مخلوط هوا و متان رقيق در بستر متخلخل مقايسه شده است. سوخت متان داخل موتور محيط متخلخل پاشيده مي شود و مخلوط رقيقي تشکيل شده و احتراق به طور حجمي اتفاق مي افتد. تشکيل مخلوط، تغييرات فشار و دما در هر دو فاز جامد و سيال محيط متخلخل و سيال داخل سيلندر به همراه توليد آلاينده هاي مونوکسيد کربن و مونوکسيد نيتروژن بررسي شده است. همچنين، اثر زمان پاشش روي توزيع فشار و دماي محيط متخلخل و سيال داخل سيلندر در يک سيکل بسته بررسي شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
موتور تزريق مستقيم, محـيط متخلخل, احتراق همگن
عنوان انگلیسی
شبيه سازي احتراق در موتور تزريق مستقيم با استفاده از محيط متخلخل
چکیده انگلیسی مقاله
محيط هاي متخلخل در مشعلها به منظور پايداري احتراق با مخلوط هاي رقيق، افزايش توان خروجي، گسترش محدوده اشتعال پذيري و کاهش آلاينده هاي حاصل از احتراق كاربرد زيادي دارند. مشخصه موتورهاي احتراق داخلي آينده ميزان آلايندگي بسيار کم به همراه کمترين مقدار مصرف سوخت تحت تمام شرايط کارکرد موتور است و اين متغیرها وابسته به فرايند تشکيل مخلوط و احتراق است. اين هدف با همگن کردن فرايند احتراق امکانپذير است که کنترل آنها در موتورهاي احتراق داخلي بسيار مشکل است. در اين مقاله، شبيه سازي يک موتور تزريق مستقيم انجام گرفته که در سر سيلندر آن فضايي نيمکره ای براي محيط متخلخل ايجاد شده که تنها نقش بازياب را دارد و از لحاظ شيميايي بي اثر است. مطالعه سه بعدي جريان و احتراق داخل سيلندر و محيط متخلخل همزمان با يکديگر با استفاده از کد تصحيح شده کيوا انجام شده است. به دليل نبود نتايج آزمايشگاهي منتشر شده برای موتورهای محيط متخلخل، براي اعتبار نتايج، پخش موج احتراقي گذرا با نتايج آزمايشگاهي مخلوط هوا و متان رقيق در بستر متخلخل مقايسه شده است. سوخت متان داخل موتور محيط متخلخل پاشيده مي شود و مخلوط رقيقي تشکيل شده و احتراق به طور حجمي اتفاق مي افتد. تشکيل مخلوط، تغييرات فشار و دما در هر دو فاز جامد و سيال محيط متخلخل و سيال داخل سيلندر به همراه توليد آلاينده هاي مونوکسيد کربن و مونوکسيد نيتروژن بررسي شده است. همچنين، اثر زمان پاشش روي توزيع فشار و دماي محيط متخلخل و سيال داخل سيلندر در يک سيکل بسته بررسي شده است. .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آرش محمدی نویسنده مسیول | arash mohammadi nevisandeh election
nbsp;
علی جزایری | a jazayeri gharehbagh
nbsp;
مسعود ضیا بشرحق | masoud zia basharhagh
nbsp;
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=13
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات