این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسي عددي اثر تغيير زاويه مشعلها بر پديده احتراق در دیگ بخار يك نيروگاه منتخب
چکیده فارسی مقاله
در اين مقاله، اثر تغيير زاويه مشعل هاي دیگ بخار بر روي متغیرهاي جريان گازي و فرايند احتراق به صورت عددي بررسي شده است. بدين منظور دیگ بخار نيروگاه 320 مگاواتي بندرعباس با ابعاد واقعي در نرم افزار فلوئنت شبيه سازي شده است و معادلات سه بعدي انتقال تکانه، انرژي و گونه هاي شركت كننده در واكنش احتراق در فضاي محاسباتي به طور كامل حل شده اند. اثر آشفتگي بر جريان سيال و احتراق به ترتيب با استفاده از مدلهاي ε-kاستاندارد و اتلاف گردابه درنظر گرفته شده است و براي منظوركردن اثر انتقال حرارت تشعشع مدلP1 به كار رفته است. متغیرهاي احتراق و جريان سيال براي زواياي مختلف مشعل ها محاسبه و با يكديگر مقايسه شده اند. نتايج نشان ميدهد كه تغيير زاويه مشعل ها راهكار مناسبي براي كنترل شعله ها و دماي قسمت هاي مختلف دیگ بخار و درنتيجه كاهش آلاينده ها و محافظت از اجزای داخلي دیگ بخار است. نتايج به دست آمده در اين تحقيق با نتايج منتشرشده مقايسه شده و رفتار قابل قبولي را نشان مي دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
احتراق, زاويه مشعل, شبيه سازي عددي, كوره
عنوان انگلیسی
بررسي عددي اثر تغيير زاويه مشعلها بر پديده احتراق در دیگ بخار يك نيروگاه منتخب
چکیده انگلیسی مقاله
در اين مقاله، اثر تغيير زاويه مشعل هاي دیگ بخار بر روي متغیرهاي جريان گازي و فرايند احتراق به صورت عددي بررسي شده است. بدين منظور دیگ بخار نيروگاه 320 مگاواتي بندرعباس با ابعاد واقعي در نرم افزار فلوئنت شبيه سازي شده است و معادلات سه بعدي انتقال تکانه، انرژي و گونه هاي شركت كننده در واكنش احتراق در فضاي محاسباتي به طور كامل حل شده اند. اثر آشفتگي بر جريان سيال و احتراق به ترتيب با استفاده از مدلهاي ε-kاستاندارد و اتلاف گردابه درنظر گرفته شده است و براي منظوركردن اثر انتقال حرارت تشعشع مدلP1 به كار رفته است. متغیرهاي احتراق و جريان سيال براي زواياي مختلف مشعل ها محاسبه و با يكديگر مقايسه شده اند. نتايج نشان ميدهد كه تغيير زاويه مشعل ها راهكار مناسبي براي كنترل شعله ها و دماي قسمت هاي مختلف دیگ بخار و درنتيجه كاهش آلاينده ها و محافظت از اجزای داخلي دیگ بخار است. نتايج به دست آمده در اين تحقيق با نتايج منتشرشده مقايسه شده و رفتار قابل قبولي را نشان مي دهد. .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید معصومی نویسنده مسیول | hamid masoumi nevisandeh election
nbsp;
حمید آب روشن | hamid آب roshan
nbsp;
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=14
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات