این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سوخت و احتراق، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی مطالعه عددي انتقال حرارت جريان گاز محترق در محفظه رانش موتور سوخت مايع
چکیده فارسی مقاله در اين مقاله، انتقال حرارت جریان گاز محترق در محفظه رانش يک موتور سوخت مايع به صورت عددی مطالعه شده است. جريان گاز در محفظه، با در نظر گرفتن اثرات اصطکاک، انتقال حرارت جابه­ جایی به دیواره، تشعشع گازها و واکنش­های شیمیایی غیرتعادلی به صورت شبه ­یک ­بعدی شبیه سازی شده و معادلات حاکم با یک روش عددی کاملاً ضمنی حل شده است. از مدل شيميايي هوا-هيدروژن بربس، که شامل 9 جزء و 18 واکنش مقدماتي نرخ محدود است، برای شبیه سازی فرآیند احتراق استفاده شده است.جريان سيال خنک کننده درکانالهای خنک کاری و هدایت حرارتی در دیواره به صورت شبه ­يک ­بعدي مدل شده است. نتايج حاصل نشان ميدهند که روش حل به­ کار گرفته شده به خوبي مي تواند جريان گاز در محفظه را شبیه سازی و شار حرارتی عبوري از ديواره، دماي ديواره و افزايش دماي سیال خنک­کننده را محاسبه کند. براساس این نتایج، در نزدیکی ناحیه گلوگاه، شار حرارتی عبوری از دیواره محفظه و دمای دیواره به بیشترین مقدار خود میرسند. همچنین، بیشترین شار حرارتی ناشی از تشعشع گازها در محفظه احتراق در حدود 30 درصد شار حرارتی کلی عبوری از دیواره است. مقادیر محاسباتی نشان می دهند که با احتساب واکنشهای شیمیایی در محفظه بیشترین شار حرارتی کلی عبوری از دیواره 30 درصد، بیشترین دمای دیواره 7 درصد، میزان افزایش دما و افت فشار سیال خنککننده در کانالهای خنککاری به ترتیب 29 درصد و 3 درصد، با نتایج عددی مرجع مورد مقایسه اختلاف دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جريان گاز محترق, انتقال حرارت, محفظه رانش, موتور سوخت مايع

عنوان انگلیسی مطالعه عددي انتقال حرارتجريان گاز محترق در محفظه رانش موتور سوخت مايع
چکیده انگلیسی مقاله در اين مقاله، انتقال حرارت جریان گاز محترق در محفظه رانش يک موتور سوخت مايع به صورت عددی مطالعه شده است. جريان گاز در محفظه، با در نظر گرفتن اثرات اصطکاک، انتقال حرارت جابه­ جایی به دیواره، تشعشع گازها و واکنش­های شیمیایی غیرتعادلی به صورت شبه ­یک ­بعدی شبیه سازی شده و معادلات حاکم با یک روش عددی کاملاً ضمنی حل شده است. از مدل شيميايي هوا-هيدروژن بربس، که شامل 9 جزء و 18 واکنش مقدماتي نرخ محدود است، برای شبیه سازی فرآیند احتراق استفاده شده است.جريان سيال خنک کننده درکانالهای خنک کاری و هدایت حرارتی در دیواره به صورت شبه ­يک ­بعدي مدل شده است. نتايج حاصل نشان ميدهند که روش حل به­ کار گرفته شده به خوبي مي تواند جريان گاز در محفظه را شبیه سازی و شار حرارتی عبوري از ديواره، دماي ديواره و افزايش دماي سیال خنک­کننده را محاسبه کند. براساس این نتایج، در نزدیکی ناحیه گلوگاه، شار حرارتی عبوری از دیواره محفظه و دمای دیواره به بیشترین مقدار خود میرسند. همچنین، بیشترین شار حرارتی ناشی از تشعشع گازها در محفظه احتراق در حدود 30 درصد شار حرارتی کلی عبوری از دیواره است. مقادیر محاسباتی نشان می دهند که با احتساب واکنشهای شیمیایی در محفظه بیشترین شار حرارتی کلی عبوری از دیواره 30 درصد، بیشترین دمای دیواره 7 درصد، میزان افزایش دما و افت فشار سیال خنککننده در کانالهای خنککاری به ترتیب 29 درصد و 3 درصد، با نتایج عددی مرجع مورد مقایسه اختلاف دارند.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد مجیدی پارسا نویسنده مسیول | mohammad majidi parsa nevisandeh election
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

رضا ابراهیمی | reza ebrahimi
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

حسن کریمی | hassan karimi
nbsp;


نشانی اینترنتی http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=157
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده Research Paper
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات