این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تحليل عملکرد ترموديناميکي يک چرخه هيبريدی پيل سوختي اکسيد جامد و ميکروتوربين گازي در يک سيستم توليد همزمان
چکیده فارسی مقاله
هدف از ارائه اين مقاله تحليل عملکرد ترموديناميکی يک سيستم هيبريدی جهت تامين همزمان انرژی الکتريکی و حرارتی است. در اين مقاله، ابتدا يک سيستم هيبريدی پيل سوختی اکسيد جامد و ميکروتوربين گازی همراه با تجهيزات جانبي آن در نظر گرفته شده و سپس براي تمام اجزای چرخه مورد نظر يک تحليل ترموديناميکي و برای پيل سوختی به کار رفته در آن يک تحليل الکتروشيميايی مجزا انجام شده است. در ادامه، با مطالعه پارامتري سيستم هيبريدی اشاره شده، تاثير دما و فشار کاری پيل و همچنين نسبت نرخ جريان هوا به سوخت ورودی به سيستم بر روی بازده، توان و آنتروپی توليدی در سيستم هيبريدی بررسی شده و در نهايت يک حالت کارکرد بهينه برای آن ارائه شده است.نتايج نشانگر افزايش بازده سيستم هيبريدی در اثر افزايش دما و فشار کاری پيل (تا حدود 80 درصد) است. تعيين نسبت هوا به سوخت بهينه سيستم و همچنين محاسبات کامل روابط مربوط به پيل سوختی در سه بخش مجزا (به سازی، الکتروشيميايی، حرارتی) از ديگر موارد انجام شده در اين تحقيق است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
تحليل عملکرد ترموديناميکي يک چرخه هيبريدی پيل سوختي اکسيد جامد و ميکروتوربين گازي در يک سيستم توليد همزمان
چکیده انگلیسی مقاله
هدف از ارائه اين مقاله تحليل عملکرد ترموديناميکی يک سيستم هيبريدی جهت تامين همزمان انرژی الکتريکی و حرارتی است. در اين مقاله، ابتدا يک سيستم هيبريدی پيل سوختی اکسيد جامد و ميکروتوربين گازی همراه با تجهيزات جانبي آن در نظر گرفته شده و سپس براي تمام اجزای چرخه مورد نظر يک تحليل ترموديناميکي و برای پيل سوختی به کار رفته در آن يک تحليل الکتروشيميايی مجزا انجام شده است. در ادامه، با مطالعه پارامتري سيستم هيبريدی اشاره شده، تاثير دما و فشار کاری پيل و همچنين نسبت نرخ جريان هوا به سوخت ورودی به سيستم بر روی بازده، توان و آنتروپی توليدی در سيستم هيبريدی بررسی شده و در نهايت يک حالت کارکرد بهينه برای آن ارائه شده است.نتايج نشانگر افزايش بازده سيستم هيبريدی در اثر افزايش دما و فشار کاری پيل (تا حدود 80 درصد) است. تعيين نسبت هوا به سوخت بهينه سيستم و همچنين محاسبات کامل روابط مربوط به پيل سوختی در سه بخش مجزا (به سازی، الکتروشيميايی، حرارتی) از ديگر موارد انجام شده در اين تحقيق است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جاماسب پیرکندی نویسنده مسیول | jamasb pirkandi nevisandeh election
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
مجید قاسمی | majid ghasemi
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
محمدحسین حامدی | mohammad hossein hamedi
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=161
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات