این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سوخت و احتراق، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسي اثراصطکاک روي پايداري موج يك بعدي تراک گازي در مخلوطهاي با انرژي فعالسازي کم
چکیده فارسی مقاله در اين مقاله، رفتار موج تراک در محيط غيرايدئال مطالعه شده است. شبیه­ سازی تراک بر اساس معادلات اولر واکنشی يک ­بعدي و با درنظرگرفتن اثر اصطکاک به صورت عبارت چشمه در معادله بقاي تکانه انجام شده است. از مدل سینتیکی یک­ مرحله­ ای آرنیوسی برای مدل­ کردن واکنش شیمیایی استفاده شده است. نتايج حاضر مشخص کردند که درنظرگرفتن اصطکاک در مخلوط با انرژی فعالسازی خیلی کم ( برابر 8) باعث کاهش سرعت تراک و افزایش طول ناحیه واکنش تا یک حد مشخص شده است. با این وجود، رفتار پایدار تراک حتی در مقادیر زیاد اصطکاک دیده شده است. همچنین، نتایج حاضر نشان دادند که در انرژی فعالسازی 22، که نزدیک حد پایداری تراک ایدئال است، و در مقادير کم اصطکاک تراک پايداري خود را حفظ مي­ کند، ولی با زيادشدن اثر اصطکاک تراک ناپایدار شده و رفتار آن نوساني مي­شود. با افزیش بیشتر اصطکاک، ابتدا تراک با نواسانات دوگانه ظاهر شده و در نهایت هنگامی که ضریب اصطکاک از یک مقدار بحرانی بیشتر می ­شود جدایی ناحیه واکنش از موج ضربه ­ای پیشرو اتفاق می­ افتد و تراک ميرا مي ­شود. درحقیقت، رفتار تراک غیرایدئال توسط رقابت ميان نرخ انرژي آزادشده توسط واکنش شیمیایی و نرخ اتلاف تکانه توسط اصطکاک کنترل می­ شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شبيه ­سازي عدديتراک غيرایدئالپايداري تراکاثر اصطكاك

عنوان انگلیسی بررسي اثراصطکاک روي پايداري موج يك بعدي تراک گازي در مخلوطهاي با انرژي فعالسازي کم
چکیده انگلیسی مقاله در اين مقاله، رفتار موج تراک در محيط غيرايدئال مطالعه شده است. شبیه­ سازی تراک بر اساس معادلات اولر واکنشی يک ­بعدي و با درنظرگرفتن اثر اصطکاک به صورت عبارت چشمه در معادله بقاي تکانه انجام شده است. از مدل سینتیکی یک­ مرحله­ ای آرنیوسی برای مدل­ کردن واکنش شیمیایی استفاده شده است. نتايج حاضر مشخص کردند که درنظرگرفتن اصطکاک در مخلوط با انرژی فعالسازی خیلی کم ( برابر 8) باعث کاهش سرعت تراک و افزایش طول ناحیه واکنش تا یک حد مشخص شده است. با این وجود، رفتار پایدار تراک حتی در مقادیر زیاد اصطکاک دیده شده است. همچنین، نتایج حاضر نشان دادند که در انرژی فعالسازی 22، که نزدیک حد پایداری تراک ایدئال است، و در مقادير کم اصطکاک تراک پايداري خود را حفظ مي­ کند، ولی با زيادشدن اثر اصطکاک تراک ناپایدار شده و رفتار آن نوساني مي­شود. با افزیش بیشتر اصطکاک، ابتدا تراک با نواسانات دوگانه ظاهر شده و در نهایت هنگامی که ضریب اصطکاک از یک مقدار بحرانی بیشتر می ­شود جدایی ناحیه واکنش از موج ضربه ­ای پیشرو اتفاق می­ افتد و تراک ميرا مي ­شود. درحقیقت، رفتار تراک غیرایدئال توسط رقابت ميان نرخ انرژي آزادشده توسط واکنش شیمیایی و نرخ اتلاف تکانه توسط اصطکاک کنترل می­ شود.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مجید سبزپوشانی نویسنده مسیول | majid sabzpooshani nevisandeh election
دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کاشان (Kashan university)

حدیثه کریمایی | hadiseh karimaee
دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کاشان (Kashan university)


نشانی اینترنتی http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=168
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده Research Paper
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات