این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسي تجربي تأثیر استفاده از بيوديزل و بيوگاز به جاي گازوییل و گاز طبيعي در موتور ديزل دوگانه سوز
چکیده فارسی مقاله
در اين تحقيق، با انجام يك سري تغييرات اساسي در سيستم سوخترساني موتور ديزل، استفاده از دو سوخت جايگزين بيوديزل و بيوگاز در موتور ديزل دوگانهسوز (موتور ديزل دوگانهسوز بيولوژيك) بررسی شد. سوخت بيوديزل مورد استفاده از روغن پسماند رستوران به روش ترنساستريفيكاسيون توليد و سوخت بيوگاز نيز از طريق تخمير بيهوازي فضولات دامي تهيه شد.سوخت بيوگاز شامل 70 درصد گاز متان و 30 درصد دياكسيدكربن بود و از نظر توليد انرژي تا 90 درصد جايگزين سوخت گاز طبيعي شد. مابقي 10 درصد انرژي نيز توسط سوخت بيوديزل به عنوان سوخت آتشزا تامين شد كه جايگزين سوخت گازوییل شده بود. به منظور مقايسه تأثیر جايگزيني سوخت بيوديزل و بيوگاز به جاي گازوییل و گاز طبيعي، ابتدا موتور ديزل پايه (ليستر M8/1) با استفاده از تجهزاتي مانند ميكسر، ريگلاتور، فيلتر، شيرِقطعكن سريع و فلومتر به دوگانه سوز تبديل شد و سپس آزمونهاي عملكرد و آلايندگي، در بار كامل و در دورثابت rpm750 براي هر يك از سوخت هاي فسيلي (گازوییل و گاز طبيعي) و بيولوژيك (بيوديزل و بيوگاز) انجام شد. نتايج تجربي نشان داد كه استفادة همزمان از سوختهاي بيولوژيكِ بيوديزل و بيوگاز در موتور دوگانه سوز امكان پذير است، ولي موجب افت توان موتور ميشود. در اين حالت، انتشار آلاينده NOx برخلاف COCO2 و UHC كاهش مييابد
کلیدواژههای فارسی مقاله
بيوديزل, بيوگاز, گازوییل, گازطبيعي, موتورديزل دوگانه سوز
عنوان انگلیسی
بررسي تجربي تأثیر استفاده از بيوديزل و بيوگاز به جاي گازوییل و گاز طبيعي در موتور ديزل دوگانه سوز
چکیده انگلیسی مقاله
در اين تحقيق، با انجام يك سري تغييرات اساسي در سيستم سوخترساني موتور ديزل، استفاده از دو سوخت جايگزين بيوديزل و بيوگاز در موتور ديزل دوگانهسوز (موتور ديزل دوگانهسوز بيولوژيك) بررسی شد. سوخت بيوديزل مورد استفاده از روغن پسماند رستوران به روش ترنساستريفيكاسيون توليد و سوخت بيوگاز نيز از طريق تخمير بيهوازي فضولات دامي تهيه شد.سوخت بيوگاز شامل 70 درصد گاز متان و 30 درصد دياكسيدكربن بود و از نظر توليد انرژي تا 90 درصد جايگزين سوخت گاز طبيعي شد. مابقي 10 درصد انرژي نيز توسط سوخت بيوديزل به عنوان سوخت آتشزا تامين شد كه جايگزين سوخت گازوییل شده بود. به منظور مقايسه تأثیر جايگزيني سوخت بيوديزل و بيوگاز به جاي گازوییل و گاز طبيعي، ابتدا موتور ديزل پايه (ليستر M8/1) با استفاده از تجهزاتي مانند ميكسر، ريگلاتور، فيلتر، شيرِقطعكن سريع و فلومتر به دوگانه سوز تبديل شد و سپس آزمونهاي عملكرد و آلايندگي، در بار كامل و در دورثابت rpm750 براي هر يك از سوخت هاي فسيلي (گازوییل و گاز طبيعي) و بيولوژيك (بيوديزل و بيوگاز) انجام شد. نتايج تجربي نشان داد كه استفادة همزمان از سوختهاي بيولوژيكِ بيوديزل و بيوگاز در موتور دوگانه سوز امكان پذير است، ولي موجب افت توان موتور ميشود. در اين حالت، انتشار آلاينده NOx برخلاف COCO2 و UHC كاهش مييابد
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهمن نجفی نویسنده مسیول | bahman najafi nevisandeh election
دانشگاه محقق اردبیلی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=169
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات