این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سوخت و احتراق، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی سازوکار کاهش آلاینده ­های دوده و NO در موتورهای دیزل پاشش مستقیم با استفاده از راهکار پاشش دومرحله­ ای سوخت
چکیده فارسی مقاله هدف مقاله بررسی نحوة کاهش آلاینده‌های دوده و NO در پاشش دومرحله­ ای سوخت در موتورهای دیزل پاشش مستقیم است. در این پژوهش پاشش دومرحله­ ای بهینه سوخت به عنوان یک روش مفید و مؤثر برای کاهش همزمان آلاینده های دوده و NO معرفی شده است. تحقیقات بر روی یک موتور دیزل پاشش مستقیم ساخت شرکت موتورسازان تبریز انجام گرفت. برای ارزیابی مزایای به ­کارگیری راهکار پاشش دومرحله ای و بررسی سازوکار احتراق، از کد سه بعدی KIVA-3V استفاده شد. نتایج به دست آمده از تحقیق نشان داد که راهکار پاشش دومرحله­ ای با فاصله زمانی مناسب بین مراحل پاشش می ­تواند در کاهش همزمان آلاینده­ های مذکور مؤثر باشد. همچنین بر پایه نتایج حاصل از شبیه­ سازی، سازوکار کاهش آلاینده NO همانند پاشش یک مرحله­ ای با به تأخیر انداختن زمان پاشش است. کاهش دوده نیز به این علت است که در پاشش دومرحله­ ای به دلیل توقف بین دو مرحله پاشش، ناحیه غنی از سوخت در نوک اسپری که عامل تولید دوده است، حذف می ­شود. نتایج به دست آمده از تحقیق برای موتور مورد نظر نشان داد که با استفاده از راهکار پاشش دو مرحله­ ای مقدار دوده و NO در گازهای خروجی به ترتیب 33 و 11درصد کاهش می­ یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی بررسی سازوکار کاهش آلاینده ­های دوده و NO در موتورهای دیزل پاشش مستقیم با استفاده از راهکار پاشش دومرحله­ ای سوخت
چکیده انگلیسی مقاله هدف مقاله بررسی نحوة کاهش آلاینده‌های دوده و NO در پاشش دومرحله­ ای سوخت در موتورهای دیزل پاشش مستقیم است. در این پژوهش پاشش دومرحله­ ای بهینه سوخت به عنوان یک روش مفید و مؤثر برای کاهش همزمان آلاینده های دوده و NO معرفی شده است. تحقیقات بر روی یک موتور دیزل پاشش مستقیم ساخت شرکت موتورسازان تبریز انجام گرفت. برای ارزیابی مزایای به ­کارگیری راهکار پاشش دومرحله ای و بررسی سازوکار احتراق، از کد سه بعدی KIVA-3V استفاده شد. نتایج به دست آمده از تحقیق نشان داد که راهکار پاشش دومرحله­ ای با فاصله زمانی مناسب بین مراحل پاشش می ­تواند در کاهش همزمان آلاینده­ های مذکور مؤثر باشد. همچنین بر پایه نتایج حاصل از شبیه­ سازی، سازوکار کاهش آلاینده NO همانند پاشش یک مرحله­ ای با به تأخیر انداختن زمان پاشش است. کاهش دوده نیز به این علت است که در پاشش دومرحله­ ای به دلیل توقف بین دو مرحله پاشش، ناحیه غنی از سوخت در نوک اسپری که عامل تولید دوده است، حذف می ­شود. نتایج به دست آمده از تحقیق برای موتور مورد نظر نشان داد که با استفاده از راهکار پاشش دو مرحله­ ای مقدار دوده و NO در گازهای خروجی به ترتیب 33 و 11درصد کاهش می­ یابد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کامران پورقاسمی نویسنده مسیول | kamran pourghasemi nevisandeh election
nbsp;

فتح اله امی | fath allah ommi
nbsp;

وحید اصفهانیان | vahid esfahanian
nbsp;

حامد طنابی | hamed طنابی
nbsp;


نشانی اینترنتی http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=178
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده Research Paper
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات