این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مقايسه تجربي موتور اشتعال جرقهاي با سوختهاي بنزين و گاز طبيعي
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش تغييرات نسبت همارزي به طور تجربي بر روي يک موتور اشتعال جرقهاي با سوختهاي بنزين و گاز طبيعي که زمان جرقه در موقعيت بیشینه گشتاور ترمزي و دريچه گاز در حالت کاملا باز تنظيم شده مورد آزمايش قرار گرفت. در اين مطالعه، از سوخت گاز طبيعي که ارزش گرمایی آن 13/6 درصد پايينتر از ارزش گرمایی بنزين است استفاده شد. نتايج آزمايشگاهي نشان داد که تغييرات بیشینه گشتاور ترمزي موتور بر حسب نسبت همارزي در وضعيت مصرف بنزين از وضعيت مصرف گاز طبيعي بالاتر است. اختلاف بازده گرمایی ترمزي موتور بين دو وضعيت مصرف گاز و بنزين، در مخلوط رقيق بيشتر از مخلوط غني است.مصرف سوخت ويژه ترمزي بر خلاف بیشینه گشتاور ترمزي و بازده گرمایی ترمزي، وابستگي بيشتري به ارزش گرمایی سوختهاي بنزين و گاز طبيعي دارد. اختلاف بين دماي آب خروجي و ورودي موتور، دماي گاز خروجي، دماي نشيمنگاه سوپاپ خروجي و دمای روغن روانکار با افزايش نسبت همارزي ابتدا افزايش و سپس کاهش را نشان ميدهند.اگرچه دماي گازهاي خروجي موتور در وضعيت مصرف بنزين بالاتر از وضعيت مصرف گاز طبيعي است، اما دماي نشيمنگاه سوپاپ خروجي در وضعيت مصرف بنزين پايينتر از وضعيت مصرف گاز طبيعي است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
مقايسه تجربي موتور اشتعال جرقهاي با سوختهاي بنزين و گاز طبيعي
چکیده انگلیسی مقاله
در این پژوهش تغييرات نسبت همارزي به طور تجربي بر روي يک موتور اشتعال جرقهاي با سوختهاي بنزين و گاز طبيعي که زمان جرقه در موقعيت بیشینه گشتاور ترمزي و دريچه گاز در حالت کاملا باز تنظيم شده مورد آزمايش قرار گرفت. در اين مطالعه، از سوخت گاز طبيعي که ارزش گرمایی آن 13/6 درصد پايينتر از ارزش گرمایی بنزين است استفاده شد. نتايج آزمايشگاهي نشان داد که تغييرات بیشینه گشتاور ترمزي موتور بر حسب نسبت همارزي در وضعيت مصرف بنزين از وضعيت مصرف گاز طبيعي بالاتر است. اختلاف بازده گرمایی ترمزي موتور بين دو وضعيت مصرف گاز و بنزين، در مخلوط رقيق بيشتر از مخلوط غني است.مصرف سوخت ويژه ترمزي بر خلاف بیشینه گشتاور ترمزي و بازده گرمایی ترمزي، وابستگي بيشتري به ارزش گرمایی سوختهاي بنزين و گاز طبيعي دارد. اختلاف بين دماي آب خروجي و ورودي موتور، دماي گاز خروجي، دماي نشيمنگاه سوپاپ خروجي و دمای روغن روانکار با افزايش نسبت همارزي ابتدا افزايش و سپس کاهش را نشان ميدهند.اگرچه دماي گازهاي خروجي موتور در وضعيت مصرف بنزين بالاتر از وضعيت مصرف گاز طبيعي است، اما دماي نشيمنگاه سوپاپ خروجي در وضعيت مصرف بنزين پايينتر از وضعيت مصرف گاز طبيعي است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رحیم ابراهیمی نویسنده مسیول | rahim ebrahimi nevisandeh election
nbsp;
شاهین بشارتی | shahin besharati
nbsp;
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=186
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات