این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تحليل ديناميکي شکست قطرات اسپري سوخت و بهبود مدل شکست تشابهی تيلور باتوجه به اثرات نسبت چگالي دو فاز
چکیده فارسی مقاله
در اين نوشتار به بررسي و تحليل ديناميکی شکست قطرات سوخت در شرايط آستانه اي شکست و در نزديکي عدد وبر بحراني پرداخته شده است. تحقيقات پيشين در زمينه جريانهاي دو فازي پراکنده نشان داده است که عدد وبر بحراني به نسبت چگالي دو فاز وابسته است، در حالي که در اکثر مدلهاي مرسوم ارائه شده براي شکست قطرات اسپري از جمله مدل تشابهی تيلور، مقدارعدد وبر بحراني برابر با 12 فرض مي شود.دراين مقاله سعي شده است تا با تحليل ناپايداريهاي سطحي قطره در شرايط آستانه اي شکست، عملکرد مدل مرسوم شکست تشابهی تيلور بهبود يابد. به نحوي که مدل اصلاح شده بتواند اثرات نسبت چگالي دو فاز را در فرايند شکست لحاظ نمايد. نتايج اين تحقيق نشان داد که در نسل جديد موتورهاي ديزل که فشار محفظه احتراق در آنها بسيار بالاست، عدد وبر بحراني از مقدار ثابت و مرسوم 12 فراتر مي رود. مقايسه نتايج با داده هاي تجربي نشان داد که مدل اصلاح شده پيشنهادي در اين مقاله مي تواند رفتار اسپري ديزل را با دقت بيشتري نسبت به مدل تشابهی تيلور پيش بيني نمايد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اسپري, شکست قطره, عدد وبر, نسبت چگالي
عنوان انگلیسی
تحليل ديناميکي شکست قطرات اسپري سوخت و بهبود مدل شکست تشابهی تيلور باتوجه به اثرات نسبت چگالي دو فاز
چکیده انگلیسی مقاله
در اين نوشتار به بررسي و تحليل ديناميکی شکست قطرات سوخت در شرايط آستانه اي شکست و در نزديکي عدد وبر بحراني پرداخته شده است. تحقيقات پيشين در زمينه جريانهاي دو فازي پراکنده نشان داده است که عدد وبر بحراني به نسبت چگالي دو فاز وابسته است، در حالي که در اکثر مدلهاي مرسوم ارائه شده براي شکست قطرات اسپري از جمله مدل تشابهی تيلور، مقدارعدد وبر بحراني برابر با 12 فرض مي شود.دراين مقاله سعي شده است تا با تحليل ناپايداريهاي سطحي قطره در شرايط آستانه اي شکست، عملکرد مدل مرسوم شکست تشابهی تيلور بهبود يابد. به نحوي که مدل اصلاح شده بتواند اثرات نسبت چگالي دو فاز را در فرايند شکست لحاظ نمايد. نتايج اين تحقيق نشان داد که در نسل جديد موتورهاي ديزل که فشار محفظه احتراق در آنها بسيار بالاست، عدد وبر بحراني از مقدار ثابت و مرسوم 12 فراتر مي رود. مقايسه نتايج با داده هاي تجربي نشان داد که مدل اصلاح شده پيشنهادي در اين مقاله مي تواند رفتار اسپري ديزل را با دقت بيشتري نسبت به مدل تشابهی تيلور پيش بيني نمايد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیر امیدوار نویسنده مسیول | amir omidvar nevisandeh election
nbsp;
حسن خالقی | h khaleghi
nbsp;
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=187
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات