این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مقايسه اسپري سرد ديزل خالص و مخلوط ديزل- ايزوپروپيل الکل با استفاده از شبيهسازي عددي
چکیده فارسی مقاله
در کار حاضر شبيهسازي اسپري سرد ديزل و مخلوط ديزل-ايزوپروپيل الکل با استفاده از نرم افزار اپن فوم انجام و رفتار دو سوخت مطالعه و مقايسه شده است. اين اسپري به داخل يک محفظه حجم ثابت که درون آن با هواي در ابتدا ساکن و پر فشار پر شده، تزريق ميشود. براي مدلسازي از يک روش اويلري-لاگرانژي به همراه شکل اصلاح شده معادلات k-ɛ استفاده شده است. شبيهسازي اسپري در کار حاضر شامل مدلهاي مختلف: اتميزهشدن، شكست (متلاشي شدن) قطرات، نيروي پسا و نيروي ثقل است. به منظور تعيين دقت شبيهسازي، ابتدا چهار اسپري شبيهسازي شده و نتايج حاصل با نتايج تجربي و عددي موجود مقايسه شده است. سپس مقايسه دو اسپري سرد ديزل و مخلوط ديزل- ايزوپروپيل الکل مورد توجه قرار گرفته است. خواص مورد نياز براي انجام شبيهسازي سرد اسپريهاي فوق به صورت آزمايشگاهي اندازهگيري شده است. کشش سطحي با استفاده از يک سلول کشش سطحي و ويسکوزيته با استفاده از يک ويسکامتر سيبولت (ASTM D445) اندازهگيري شدهاند. شبيهسازيها براي دو سوخت در دو فشار محفظه 10 و 50 بار انجام شده است. عمق نفوذ نوک اسپري، شکل اسپري، SMD و توزيع اندازه قطرات دو اسپري گزارش و مقايسه شده است. نتايج نشان ميدهد كه SMD مخلوط ديزل- ايزوپروپيل الکل کوچکتر از ديزل خالص است، كه مزيتي براي اين امولسيون است. نتايج همچنين نشان داده که عليرغم وجود تفاوت زياد در خواص دو سوخت، ساختار کلي دو اسپري تا حدود زيادي مشابه بوده و ميتوان مخلوط ديزل- ايزوپروپيل الکل را در موتور ديزل بدون نياز به تغيير در انژکتور به کار گرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
مقايسه اسپري سرد ديزل خالص و مخلوط ديزل- ايزوپروپيل الکل با استفاده از شبيهسازي عددي
چکیده انگلیسی مقاله
در کار حاضر شبيهسازي اسپري سرد ديزل و مخلوط ديزل-ايزوپروپيل الکل با استفاده از نرم افزار اپن فوم انجام و رفتار دو سوخت مطالعه و مقايسه شده است. اين اسپري به داخل يک محفظه حجم ثابت که درون آن با هواي در ابتدا ساکن و پر فشار پر شده، تزريق ميشود. براي مدلسازي از يک روش اويلري-لاگرانژي به همراه شکل اصلاح شده معادلات k-ɛ استفاده شده است. شبيهسازي اسپري در کار حاضر شامل مدلهاي مختلف: اتميزهشدن، شكست (متلاشي شدن) قطرات، نيروي پسا و نيروي ثقل است. به منظور تعيين دقت شبيهسازي، ابتدا چهار اسپري شبيهسازي شده و نتايج حاصل با نتايج تجربي و عددي موجود مقايسه شده است. سپس مقايسه دو اسپري سرد ديزل و مخلوط ديزل- ايزوپروپيل الکل مورد توجه قرار گرفته است. خواص مورد نياز براي انجام شبيهسازي سرد اسپريهاي فوق به صورت آزمايشگاهي اندازهگيري شده است. کشش سطحي با استفاده از يک سلول کشش سطحي و ويسکوزيته با استفاده از يک ويسکامتر سيبولت (ASTM D445) اندازهگيري شدهاند. شبيهسازيها براي دو سوخت در دو فشار محفظه 10 و 50 بار انجام شده است. عمق نفوذ نوک اسپري، شکل اسپري، SMD و توزيع اندازه قطرات دو اسپري گزارش و مقايسه شده است. نتايج نشان ميدهد كه SMD مخلوط ديزل- ايزوپروپيل الکل کوچکتر از ديزل خالص است، كه مزيتي براي اين امولسيون است. نتايج همچنين نشان داده که عليرغم وجود تفاوت زياد در خواص دو سوخت، ساختار کلي دو اسپري تا حدود زيادي مشابه بوده و ميتوان مخلوط ديزل- ايزوپروپيل الکل را در موتور ديزل بدون نياز به تغيير در انژکتور به کار گرفت.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن دوازده امامی نویسنده مسیول | mohsen davazdah emami nevisandeh election
nbsp;
سعید خردمند | saeed kheradmand
nbsp;
مسعود حکیم داوود | masoud hakim davood
nbsp;
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=207
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات