این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسي آلاينده هاي یک موتور اشتعال جرقه اي با استفاده از گازول
چکیده فارسی مقاله
افزايش آلودگي هاي زيست محيطي ناشي از به کارگيري سوخت هاي فسيلي باعث ترغيب پژوهشگران به تحقيق پيرامون سوخت هاي تجديدپذير و پاک شده است. يکي از مهم ترين اين سوختها بيواتانول است که در مخلوط با بنزين سوخت مناسبي را تشکيل مي دهد. به مخلوط بنزین و بیواتانول در نسبت هاي پايين گازول گفته مي شود. در مقاله حاضر تاثير گازول که سوختي است پاک بر آلاينده هاي خروجي اگزوز از قبيل منو اکسيد کربن (CO)، دي اکسيد کربن(CO2، هيدروکربن هاي نسوخته (HC) و اکسيدهاي نيتروژنNOx) در بارهاي 25، 50، 75 و 100 درصد بار موتور و سرعت هاي 2000 و 4000 دور در دقيقه در يک موتور چهار سيلندر اشتعال جرقه اي بررسي شده است. بيواتانول با درصدهاي حجمي مختلف (E0E5E10E15 و E20) به بنزين اضافه شد و با استفاده از دستگاه آناليز دود، آلاينده هاي اگزوز اندازه گيري شد. نتايج تحقيق نشان داد که با افزايش درصد بيواتانول در سوخت هاي ترکيبي، مقدار آلاينده هاي COو HCکاهش و مقدار CO2 افزايش يافت. همچنين مقدار NOX در بارهاي 25، 50 و 75 درصد كاهش و در بار كامل (100 درصد) افزايش يافت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
بررسي آلاينده هاي یک موتور اشتعال جرقه اي با استفاده از گازول
چکیده انگلیسی مقاله
افزايش آلودگي هاي زيست محيطي ناشي از به کارگيري سوخت هاي فسيلي باعث ترغيب پژوهشگران به تحقيق پيرامون سوخت هاي تجديدپذير و پاک شده است. يکي از مهم ترين اين سوختها بيواتانول است که در مخلوط با بنزين سوخت مناسبي را تشکيل مي دهد. به مخلوط بنزین و بیواتانول در نسبت هاي پايين گازول گفته مي شود. در مقاله حاضر تاثير گازول که سوختي است پاک بر آلاينده هاي خروجي اگزوز از قبيل منو اکسيد کربن (CO)، دي اکسيد کربن(CO2، هيدروکربن هاي نسوخته (HC) و اکسيدهاي نيتروژنNOx) در بارهاي 25، 50، 75 و 100 درصد بار موتور و سرعت هاي 2000 و 4000 دور در دقيقه در يک موتور چهار سيلندر اشتعال جرقه اي بررسي شده است. بيواتانول با درصدهاي حجمي مختلف (E0E5E10E15 و E20) به بنزين اضافه شد و با استفاده از دستگاه آناليز دود، آلاينده هاي اگزوز اندازه گيري شد. نتايج تحقيق نشان داد که با افزايش درصد بيواتانول در سوخت هاي ترکيبي، مقدار آلاينده هاي COو HCکاهش و مقدار CO2 افزايش يافت. همچنين مقدار NOX در بارهاي 25، 50 و 75 درصد كاهش و در بار كامل (100 درصد) افزايش يافت.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
برات قبادیان نویسنده مسیول | barat ghobadian nevisandeh election
nbsp;
مصطفی کیانی ده کیانی | mostafa kiani ده kiani
nbsp;
هادی رحیمی | hadi rahimi
nbsp;
غلامحسن نجفی | gholamhassan najafi
nbsp;
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=208
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات