این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سوخت و احتراق، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسي آلاينده ­هاي یک موتور اشتعال جرقه ­اي با استفاده از گازول
چکیده فارسی مقاله افزايش آلودگي ­هاي زيست محيطي ناشي از به­ کارگيري سوخت­ هاي فسيلي باعث ترغيب پژوهشگران به تحقيق پيرامون سوخت ­هاي تجديدپذير و پاک شده است. يکي از مهم ­ترين اين سوخت­ها بيواتانول است که در مخلوط با بنزين سوخت مناسبي را تشکيل مي دهد. به مخلوط بنزین و بیواتانول در نسبت­ هاي پايين گازول گفته مي­ شود. در مقاله حاضر تاثير گازول که سوختي است پاک بر آلاينده­ هاي خروجي اگزوز از قبيل منو اکسيد کربن (CO)، دي اکسيد کربن(CO2، هيدروکربن­ هاي نسوخته (HC) و اکسيدهاي نيتروژنNOx) در بارهاي 25، 50، 75 و 100 درصد بار موتور و سرعت­ هاي 2000 و 4000 دور در دقيقه در يک موتور چهار سيلندر اشتعال جرقه­ اي بررسي شده است. بيواتانول با درصدهاي حجمي مختلف (E0E5E10E15 و E20) به بنزين اضافه شد و با استفاده از دستگاه آناليز دود، آلاينده ­هاي اگزوز اندازه­ گيري شد. نتايج تحقيق نشان داد که با افزايش درصد بيواتانول در سوخت­ هاي ترکيبي، مقدار آلاينده­ هاي COو HCکاهش و مقدار CO2 افزايش يافت. هم­چنين مقدار NOX در بارهاي 25، 50 و 75 درصد كاهش و در بار كامل (100 درصد) افزايش يافت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی بررسي آلاينده ­هاي یک موتور اشتعال جرقه ­اي با استفاده از گازول
چکیده انگلیسی مقاله افزايش آلودگي ­هاي زيست محيطي ناشي از به­ کارگيري سوخت­ هاي فسيلي باعث ترغيب پژوهشگران به تحقيق پيرامون سوخت ­هاي تجديدپذير و پاک شده است. يکي از مهم ­ترين اين سوخت­ها بيواتانول است که در مخلوط با بنزين سوخت مناسبي را تشکيل مي دهد. به مخلوط بنزین و بیواتانول در نسبت­ هاي پايين گازول گفته مي­ شود. در مقاله حاضر تاثير گازول که سوختي است پاک بر آلاينده­ هاي خروجي اگزوز از قبيل منو اکسيد کربن (CO)، دي اکسيد کربن(CO2، هيدروکربن­ هاي نسوخته (HC) و اکسيدهاي نيتروژنNOx) در بارهاي 25، 50، 75 و 100 درصد بار موتور و سرعت­ هاي 2000 و 4000 دور در دقيقه در يک موتور چهار سيلندر اشتعال جرقه­ اي بررسي شده است. بيواتانول با درصدهاي حجمي مختلف (E0E5E10E15 و E20) به بنزين اضافه شد و با استفاده از دستگاه آناليز دود، آلاينده ­هاي اگزوز اندازه­ گيري شد. نتايج تحقيق نشان داد که با افزايش درصد بيواتانول در سوخت­ هاي ترکيبي، مقدار آلاينده­ هاي COو HCکاهش و مقدار CO2 افزايش يافت. هم­چنين مقدار NOX در بارهاي 25، 50 و 75 درصد كاهش و در بار كامل (100 درصد) افزايش يافت.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله برات قبادیان نویسنده مسیول | barat ghobadian nevisandeh election
nbsp;

مصطفی کیانی ده کیانی | mostafa kiani ده kiani
nbsp;

هادی رحیمی | hadi rahimi
nbsp;

غلامحسن نجفی | gholamhassan najafi
nbsp;


نشانی اینترنتی http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=208
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده Research Paper
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات