این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
استفاده از نظریه زمان تاخير دوگانه براي تحليل ناپايداري احتراق فركانس پايين در موتورهاي سوخت مايع
چکیده فارسی مقاله
در پژوهش حاضر، ناپايداري احتراق فركانس پايين در موتورهاي سوخت مايع مدلسازي شده و نرمافزاري براي تحليل و پيشبيني اين پديده ايجاد شده است.براي تعيين معادله مشخصه حاكم، تداخل بين نوسانات جريان در انژكتور به عنوان نماينده سيستم تغذيه و نوسانات فشار ناشي از احتراق در محفظه، مورد بررسي قرار گرفته است. مدلسازي ديناميك احتراق با استفاده از مدل تاخير زماني انجام شده است. براي افزايش دقت و تشابه مدل با واقعيت ديناميك احتراق، مدل تاخير زماني دوگانه يا تبخير همراه با اختلاط استفاده شده است. با استفاده از مدل ارائه شده، ناپايداري فركانس پايين در موتورهاي مايع-گاز و مايع- مايع بررسي و مرزهاي پايداري و فركانس هاي مربوط به آن در حالت هاي مختلف بررسي شده است. نشان داده شده كه افزايش افت فشار انژكتورها و افزايش زمان اقامت گاز در محفظه اثرات پايداركنندگي دارند. كاهش زمان اختلاط در موتورهاي مايع-گاز اثر پايداركنندگي دارد، اما در موتورهاي مايع- مايع ميتواند روندهاي متفاوتي را به دنبال داشته باشد. همچنين احتمال وقوع ناپايداري فركانس پايين فقط در بازههاي فركانسي خاصي كه گسسته است، وجود دارد. نتايج به دست آمده، تطابق قابل قبولي با نتايج تجربي و نظری موجود داشته و ديناميك ناپايداري احتراق فركانس پايين را به خوبي پيشبيني ميکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
موتور سوخت مايع, ناپايداري احتراق, فركانس پايين, تأخير زماني
عنوان انگلیسی
استفاده از نظریه زمان تاخير دوگانه براي تحليل ناپايداري احتراق فركانس پايين در موتورهاي سوخت مايع
چکیده انگلیسی مقاله
در پژوهش حاضر، ناپايداري احتراق فركانس پايين در موتورهاي سوخت مايع مدلسازي شده و نرمافزاري براي تحليل و پيشبيني اين پديده ايجاد شده است.براي تعيين معادله مشخصه حاكم، تداخل بين نوسانات جريان در انژكتور به عنوان نماينده سيستم تغذيه و نوسانات فشار ناشي از احتراق در محفظه، مورد بررسي قرار گرفته است. مدلسازي ديناميك احتراق با استفاده از مدل تاخير زماني انجام شده است. براي افزايش دقت و تشابه مدل با واقعيت ديناميك احتراق، مدل تاخير زماني دوگانه يا تبخير همراه با اختلاط استفاده شده است. با استفاده از مدل ارائه شده، ناپايداري فركانس پايين در موتورهاي مايع-گاز و مايع- مايع بررسي و مرزهاي پايداري و فركانس هاي مربوط به آن در حالت هاي مختلف بررسي شده است. نشان داده شده كه افزايش افت فشار انژكتورها و افزايش زمان اقامت گاز در محفظه اثرات پايداركنندگي دارند. كاهش زمان اختلاط در موتورهاي مايع-گاز اثر پايداركنندگي دارد، اما در موتورهاي مايع- مايع ميتواند روندهاي متفاوتي را به دنبال داشته باشد. همچنين احتمال وقوع ناپايداري فركانس پايين فقط در بازههاي فركانسي خاصي كه گسسته است، وجود دارد. نتايج به دست آمده، تطابق قابل قبولي با نتايج تجربي و نظری موجود داشته و ديناميك ناپايداري احتراق فركانس پايين را به خوبي پيشبيني ميکند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مسعود قدیمی | masoud ghadimi
nbsp;
علیرضا رمضانی نویسنده مسیول | alireza ramezani nevisandeh election
nbsp;
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=211
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات