این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی مدلی برای فراوانی استفاده از خدمات بانکداری همراه
چکیده فارسی مقاله رشد فراگیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، تأثیر بسیار زیادی بر صنعت بانکداری داشته است. ارائه خدمات بانکی به مشتریان از طریق تلفن همراه یکی از جدیدترین این فناوری‌هاست. شواهد نشان می‌دهد میزان استفاده از همراه بانک میان مشتریان بانک‌ها در حال گسترش است. هدف پژوهش حاضر، طراحی مدلی برای بررسی تأثیر نگرش، شخصیت، ریسک ادراکی، سهولت استفاده و تصویر ذهنی برند بر فراوانی استفاده از همراه بانک است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل همه مشتریان شعب مختلف بانک ملی شهر اصفهان است که از نرم‌افزار همراه بانک ملی استفاده می‌کنند. از میان این مشتریان، افراد در دسترس برای نمونه انتخاب شده که تعداد آنها به 230 نفر رسیده و در نهایت 199 پرسشنامه تکمیل و جمع‌آوری شده است. ابزار اندازه‌گیری پژوهش پرسشنامه چندقسمتی بوده و روش نمونه‌گیری در دسترس در نظر گرفته شده است. روایی پرسشنامه به‌روش تحلیل عاملی و پایایی آن با آلفای کرونباخ (837/0) تأیید شده است. تجزیه‌وتحلیل داده‌های پژوهش، با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری و به‌کمک نرم‌افزار AMOS انجام شده است. نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد سهولت استفاده و ریسک ادراکی بر نگرش کاربران تأثیر می‌گذارد. همچنین نتایج حاکی از تأیید رابطه معنادار بین نگرش و فراوانی استفاده از همراه بانک است. همچنین نتایج حاکی از رد تأثیر متغیر ویژگی‌های شخصیتی بر نگرش، تصویر ذهنی برند و ریسک ادارکی بر فراوانی استفاده از بانکداری همراه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Model for the Frequency Use of Mobile Banking Services
چکیده انگلیسی مقاله The inclusive growth of information and communication technology has had a significant impact on the banking industry. Providing banking services to customers through mobile phones is one of the latest technologies. Evidence suggests that using mobile-bank among the customers of banks is expanding. The purpose of the present research is to provide a model for assessing the impact of attitude, personality, perceived risk, ease of use, and brand image on the frequency of using mobile-bank. The statistical population of this research includes all clients of different branches of Melli State Bank in Isfahan, who are using the Mobile Bank software. Of the customers, those who were available were selected for statistical sample (230 people). Finally, 199 questionnaires were completed and collected. The research instrument was a multi-part questionnaire, and available sampling was also used. The validity of the questionnaire was confirmed by factor analysis, and its reliability was confirmed using Cronbach's alpha (0.837). The analysis of the research data was done using structural equation modeling with the help of AMOS software. The results show that ease of use and perceived risk affect the attitude of users. Also, the results indicate that there is a significant relationship between attitude and frequency of using mobile-bank. Also, the results indicate that the impact of the variable personality characteristics on the attitude, brand image, and perceived risk on the frequency of using mobile banking is inadequate
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پیمان متقی |
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه قم، ایران

محمدحسن ملکی |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه قم، ایران ‌

هوشنگ عاشقی اسکوئی |
3- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه قم، ایران

فاطمه شریفی |
4- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه قم، ایران

سید رسول صادقی |
5- کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه قم، ایران


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_23889_bff27c082963cbcc624d4f4f6200ba28.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-1885408.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات