این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۱، شماره ۲۱، صفحات ۶۹-۸۹
عنوان فارسی
ارائه مدل شناخت ارزش طول عمر مشتریان (CLV) (مورد مطالعه: شعب بانک ملی-شهر چالوس)
چکیده فارسی مقاله
امروزه مسأله چگونگی برقراری ارتباط با مشتریان و حفظ درازمدت این ارتباط، یکی از مهمترین مسائل مؤثر در دوام و ثبات شرکتها در عرصه رقابت و سودآوری است. بانکها برای باقی ماندن در عرصه رقابت، علاوهبر اینکه نیازمند جذب مشتریان جدید هستند، بیش از آن باید هرچه بیشتر سعی در حفظ مشتریان ارزشمند خود نمایند. جهت تحقق این امر، در ابتدا بانکها نیازمند ابزاری هستند تا بتوانند مشتریان ارزشمند خود را شناسایی کنند. ارزش طول عمر مشتریان (CLV) ابزاری است که میتواند این امکان را برای بانکها فراهم نماید. هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدلی برای بررسی عوامل مؤثر برCLV بانک ملی میباشد. دادهها از 278 نفر از مشتریان شعب بانک ملی- چالوس جمعآوری گردید و تأثیر ساختارهای چند بعدی تعهد (اعم از تعهد عاطفی و تعهد حسابگرانه)، وفاداری (اعم از وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری) و همچنین هزینههای تعویض (سوئیچینگ) بر CLV بانک ملی مورد بررسی قرارگرفت. بهمنظور تحلیل دادهها و تست مدل پیشنهادی پژوهش، روش حدأقل مربعات جزئی (PLS) مورد استفاده قرارگرفت. نتایج حاکی از تأثیر مثبت و معنادار «تعهد عاطفی»، «تعهد حسابگرانه»، «وفاداری رفتاری» و «هزینههای تعویض» بر CLV بانک ملی میباشد. در پایان، پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده فراهم شدهاست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Presenting a Model to Investigate the Factors Affecting CLV: A Case Study of Melli Bank Branches in Challus
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, the issue of how to communicate with customers and maintain the relationship with them for long is of utmost importance because it affects the durability and stability of companies in the competitive situation. In order to survive in the competition arena, banks need both to attract new customers and to keep their valuable customers. To do this, they first require a tool to identify their valuable customers. Customer lifetime value (CLV) is a tool that can make it possible for the banks. The aim of this study is to provide a model to investigate the factors affecting Melli bank's CLV. The data were collected from 278 costumers of Melli bank branches in Challus. The effects of commitment multi-dimensional structure (including affective commitment and calculative commitment), loyalty (including attitudinal loyalty and behavioral loyalty), and the switching costs of CLV in Melli Bank were examined. Partial Least Squares (PLS) were used to analyze the data and test the proposed model. The results indicate the significant and positive effect of "emotional commitment", "calculative commitment", "behavioral loyalty" and "switching costs" on the CLV of Melli Bank. Finally, some recommendations are provided for future research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرحیم اسفیدانی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
فاطمه توپااسفندیاری |
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشکده مدیریت، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1550_3b3bf85f7e1339452e61abf1951b5936.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-1892703.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات