این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۱، شماره ۲۱، صفحات ۱۴۱-۱۶۱
عنوان فارسی
تأثیر عوامل و موانع خاص شرکت بر استراتژی ورود آنها به بازارهای بینالمللی با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری (مورد مطالعه: شرکتهای فعال در حوزه خشکبار)
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر تبیین عوامل مؤثر بر استراتژی ورود به بازارهای بینالمللی است. بدین منظور ابتدا با توجه به بررسی ادبیات موضوع انواع استراتژی ورود در دودسته کلی استراتژیهای صادراتی و غیر صادراتی قرار گرفتند و در مرحله بعدی عوامل مؤثر بر استراتژی شناسایی و در دو عامل عوامل خاص شرکت و عوامل موانع ورود جمعبندی گردیدند. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران عامل، مدیران و یا کارشناسان فروش و بازاریابی شرکتهای فعال در حوزه خشکبار استان آذربایجان غربی میباشند که با توجه به آمارهای بهدستآمده از اتاق بازرگانی 32 شرکت در این حوزه در استان فعال میباشند. با توجه به حجم محدود جمعیت، تمام جمعیت (مدیران، مدیران و یا کارشناسان فروش و بازاریابی) برای اندازه نمونه بر اساس روش نمونهگیری سرشماری انتخاب شدند. دادههای موردنیاز از طریق پرسشنامه استاندارد بهدستآمدهاند که در بین جامعه آماری توزیع گردیده است. از بین پرسشنامههای توزیعشده 61 پرسشنامه دریافت شد. دادههای جمعآوریشده با استفاده از معادلات ساختاری (رویکرد حداقل مربعات جزئی) از طریق نرمافزار Smart PLS2 تجزیهوتحلیل شد. نتایج نشان داد که عوامل اندازه شرکت، تجربه بینالمللی، ویژگیهای مدیریتی، موانع تعرفهای، فاصله جغرافیایی، فاصله فرهنگی بر انتخاب استراتژیهای صادراتی ورود به بازارهای بینالمللی تأثیر دارد. همچنین تأثیر متغیر نوع محصول و موانع غیر تعرفهای بر انتخاب استراتژی صادراتی تأیید نشد؛ اما تأثیر متغیر نوع محصول و موانع غیرتعرفهای بر انتخاب استراتژی غیر صادراتی ثابت شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
استراتژی ورود، بازار بینالمللی، مدلیابی معادلات ساختاری،
عنوان انگلیسی
An Analysis of How Specific Factors and Barriers Affect the Strategy of Companies to Enter International Markets Using the Method of Structural Equation Modeling: A Case Study of Companies Trading in Dried Fruits
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study is to explain the factors influencing the selection of strategies for entering international markets. For this purpose, according to the literature on the types of entry, the strategies were divided into two broad categories of export and non-export strategies. In the next stage, the factors influencing the choice of strategy were identified in two categories including the company's specific factors and the barriers to entry. The statistical population of the study consisted of the directors, sales directors and marketing experts of companies trading in dried fruits in the West Azarbaijan province. According to the statistics obtained from the Chamber of Commerce, 32 companies were active in this province. Due to the limited size of the population, the whole population (i.e. directors, sales managers, and marketing experts) was selected as the sample determined based on the census sampling method. After deletion of questionnaires, were received. The data were collected from 61 questionnaires and analyzed through structural equations (i.e. the partial least squares approach) and the Smart PL S2 software. The results showed that certain factors including the company size, international experience, management characteristics, tariff barriers, geographical distance, and cultural distance affect the selection of export strategies to enter international markets. Also, product type and non-tariff barriers were found to be of no effect in this regard. These two variables, however, proved to have impacts on the choice of non-export strategies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یوسف پاشازاده |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه
زهرا عادل |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1553_220b7f8105bb5510f8aec05ba218b49a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-1892706.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات