این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۱، شماره ۲۱، صفحات ۱۶۳-۱۸۰
عنوان فارسی
تأثیر جو فروشگاه و سهولت دریافت خدمات بر رفتار خرید مجدد با میانجیگری رضایت مصرف کننده در فروشگاه های خرده فروشی زنجیره ای
چکیده فارسی مقاله
تحقیق حاضر به دنبال بررسی تأثیر جو فروشگاه و سهولت دریافت خدمات بر رفتار خرید مجدد با میانجیگری رضایت مصرفکنندگان است. اطلاعات میدانی با استفاده از پرسشنامه 44 سوالی در سال 1396 جمعآوری گردیدهاست. جامعه آماری این پژوهش را تمامی شهروندان تهرانی که حدأقل یکبار از فروشگاههای خردهفروشی زنجیرهای هایپراستار، شهروند، اتکا و کورش خرید کردهباشند تشکیل میدهد و اندازه نمونه آماری که به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شد برای مشتریان 400 نفر است. نتایج آزمون فرضیههای پژوهش نشان میدهد جو فروشگاه و سهولت دریافت خدمات به طور غیرمستقیم و با میانجیگری رضایت مصرفکننده بر رفتار خرید مجدد تأثیرگذار هستند اما به طور مستقیم بر رفتار خرید مجدد تأثیرگذار نیستند، همچنین جو فروشگاه و سهولت دریافت خدمات بر رضایت مصرفکننده و رضایت مصرفکننده بر رفتار خرید مجدد تأثیرگذار است که در این پژوهش تأثیر سهولت دریافت خدمات به مراتب بیشتر از تأثیر جو فروشگاه مشاهده شد. تأثیر متغیر تعدیل کننده درگیری نیز در رابطه میان رضایت مصرفکننده و رفتار خرید مجدد در جامعه آماری مورد نظر رد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of Store Atmosphere and Service Convenience on Repurchase Behavior by the Mediation of Consumer Satisfaction in Retail Chain Stores
چکیده انگلیسی مقاله
The present study seeks to investigate the impact of store atmosphere and service convenience on re-purchase behavior by the mediation of consumer satisfaction. Field data were collected using a questionnaire of 44 items in 2017. The statistical population of this study consisted of all the citizens of Tehran who had done shopping at least once at SHAHRVAND, ETKA and KOROOSH retail chain hypermarkets. The size of the sample, selected by the random cluster sampling method, was 400 customers. The results of the research showed that the store atmosphere and service convenience indirectly affect the re-purchase behavior through the mediating role of consumer satisfaction. Also, the impact of service convenience was considerably more than that of store atmosphere. The impact of the conflict moderator variable was rejected in the relationship between consumer satisfaction and re-purchase behavior.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید عباس ابراهیمی |
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان
عظیم زارعی |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان
آیدا بهرامی |
کارشناسی ارشد مدیریت MBA بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1554_eaa9654b56ba0038341ad8812b023cf0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-1892707.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات