این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۱، شماره ۲۱، صفحات ۲۶۹-۲۹۴
عنوان فارسی
تبیین رفتار جنون خرید
چکیده فارسی مقاله
جنون خرید بهعنوان خریدی مزمن و تکرارشونده توصیفشده است که یک پاسخ ابتدایی و اولیه به رویدادها یا احساسات منفی هست. تحقیق حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت از نوع توصیفی پیمایشی است. این پژوهش به شناسایی عوامل فردی، خانوادگی و محیطی مؤثر بر رفتار جنون خرید در میان بانوان شهر خرمآباد هست. جامعه آماری نامحدود فرض شده لذا با استفاده از جدول کرج سی و مورگان 384 نفر به شیوه تصادفی نمونهگیری شدند. در راستای تلاش برای شناسایی عوامل اساسی مؤثر بر جنون خرید، بررسی پژوهشهای پیشین و همچنین پرسشنامه طراحی شد و تحلیلها بر روی آنها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری توسط نرمافزار لیزر انجام شد. با توجه به نتایج بهدستآمده مشخص شد هر سه عامل اصلی مؤثر بر رفتار جنون خرید یعنی عوامل فردی، خانوادگی و محیطی در رفتار جنون خرید تأثیرگذار است و از بین ابعاد مربوط به عوامل اصلی تمامی ابعاد بهغیراز سن با رفتار جنون خرید مؤثر هستند و فرضیات فرعی مربوط به آنها تائید شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رفتار جنون خرید، بانوان خرمآباد، مدل یابی معادلات ساختاری،
عنوان انگلیسی
Explanation of the Compulsive Buying Behavior
چکیده انگلیسی مقاله
Compulsive buying is described as a chronic and repeatable purchase, which is an initial and primary response to negative events or feelings. The current research is an applied type in terms of its purpose and a descriptive survey in terms of nature. It aims to identify the individual, family and environmental factors affecting the behavior of compulsive buying among women in the city of Khorram Abad. The statistical sample of the study consisted of 384 people who were selected through the random sampling method. In order to identify the main factors affecting purchasing insanity, previous studies were reviewed and questionnaires were designed and analyzed using the Structural Equation Modeling (LISREL) software. According to the results, all three main factors, namely personal, family and environmental factors, affect the behavior of compulsive buying. Also, all the studied variables except for age have an effect on shopping insanity. The corresponding hypotheses were, thus, confirmed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
روح الله سهرابی |
استادیار مدیریت تولید و عملیات، گروه حسابداری ، دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
مصطفی رضایی راد |
استادیار مدیریت، گروه مدیریت ، دانشکده مدیریت و حسابداری رزن دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
مونیکا موسوی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، موسسه آموزش عالی گنجنامه، همدان، ایران
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1558_7362c5fb1fd00d7fe913de1cab475e8d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-1892711.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات