این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۷، شماره ۳، صفحات ۴۲۱-۴۴۳
عنوان فارسی
نفاق سازمانی متأثر از اخلاق ماکیاولی و ابزارهای نفوذ مدیران (مورد مطالعه: استانداری ایلام)
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر اخلاق ماکیاولی مدیران بر نفاق سازمانی، با توجه به نقش متغیر میانجی روشهای نفوذ و مدیریت تصویرپردازی از خود، در استانداری ایلام بود. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها از نوع تحقیقات توصیفی و از شاخه همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش 210 نفر از کارکنان استانداری ایلام بود که 140 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جمعآوری دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه و به روش نمونهگیری تصادفی ساده با استفاده از جدول انتخاب تصادفی بین اعضای جامعه پژوهش صورت گرفت. نتایج تحلیل دادهها، که از مدلسازی معادلات ساختاری با روش حداقل مربعات جزئی به کمک نرمافزار PLS انجام شد، نشان داد مدل پیشنهادی پژوهش تأیید میشود که در آن اخلاق ماکیاولی مدیران بر روشهای نفوذ و مدیریت تصویرپردازی از خود تأثیر مثبت و معنادار دارد و روشهای نفوذ و مدیریت تصویرپردازی از خود نیز بر نفاق سازمانی تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین، متغیرهای روشهای نفوذ و مدیریت تصویرپردازی از خود در رابطه بین اخلاق ماکیاولی مدیران و نفاق سازمانی نقش میانجی ایفا میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Organizational Hypocrisy Affect From Machiavelli Ethic Managers Influence Tools (Case Study: Ilam Governorate)
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to identify the causes of undesirable culture of disruptive organization in governmental organizations. Consequently, new foundations in management and behavioral research of the organization, such as the Machiavellian Ethics of Managers, the tactics of the influence of managers in subordinates, as well as self image management, have been considered as factors affecting organizational dilemmas. The statistical population of this research included 210 employees of Ilam Governor's Office, 140 of whom were selected as the statistical sample. Data were collected using a questionnaire and a randomized distribution method among members of the community. The results of the data analysis, which was carried out using structural equation modeling with partial least squares method through Smart-PLS software, showed that the proposed model of research has been confirmed in which the mathematical ethics of managers on the influence tactics and management of their own image-imaging Positive and meaningful impacts and image manipulation tactics have a positive and significant effect on organizational dilemmas. Also, the variables of intrusion tactics and self image manipulation play a role in mediating the relationship between managerial ethics and organizational dilemmas.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رحمان غفاری |
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی ساری، ایران، ساری
یحیی رستمنیا |
دانشجوی دکترای مدیریت دولتی، گرایش رفتار سازمانی، مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور تهران، ایران، تهران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_72640_164adec9fbbd3bdfe42b44a865e8781a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-1894697.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات