این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
سیاست های مالی و اقتصادی
، جلد ۳، شماره ۱۰، صفحات ۱۰۹-۱۲۴
عنوان فارسی
ارتباط متقابل عناصر بازار در صنایع تولید مواد و محصولات شیمیایی
چکیده فارسی مقاله
هدف این مطالعه بررسی همزمان روابط بین تبلیغات، تحقیق و توسعه، درجه تمرکز، موانع ورود به بازار و سودآوری در 9 زیربخش صنایع تولید مواد و محصولات شیمیایی ایران طی سالهای (1386-1374) طبق کد ISIC میباشد. سیستم معادلات همزمان شامل 3 معادله مربوط به متغیرهای تمرکز بازار، تبلیغات و سودآوری است که برای تخمین معادلات مربوطه از رهیافت دادههای تابلویی در معادلات رگرسیون بهظاهر نامرتبط استفاده میشود. نتایج حاصل از تخمین مدل دلالت بر این دارد که متغیرهای ساختار، رفتار و عملکرد در صنایع تولید مواد و محصولات شیمیایی در ایران با یکدیگر ارتباط متقابل دارند. بر اساس نتایج بهدست آمده هزینههای تبلیغات تأثیر چندانی بر سودآوری صنایع نداشته است و برخلاف انتظار بر تمرکز بازار تأثیر منفی داشته است. با توجه به بیشتر بودن ضریب متغیر تحقیق و توسعه نسبت به ضریب هزینههای تبلیغات در معادله سود توصیه میشود در راستای منافع اجتماعی، بخشی از هزینههای تبلیغات به سمت تحقیق و توسعه سوق داده شود. .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Interaction between Market Elements in the Iranian Materials and Chemical Products Industries
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study is to simultaneously investigate the relationship between advertising, R&D, degree of concentration, barriers to entry into market and profitability of 9 subsectors of Iranian materials and chemical products industries during the period 1995 – 2007 according to the ISIC code. Simultaneous equations system includes three equations related to variables of market concentration, advertising and profitability. The equations are estimated using seemingly unrelated regression (SUR) on a panel data set. The results indicate that the variables of structure, conduct and performance in materials and chemical products industry in Iran have a mutual and significant relationship According to the results has a negative effect on market concentration.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کیومرث شهبازی |
ساناز حسینی |
نشانی اینترنتی
http://www.qjfep.ir/browse.php?a_code=A-10-33-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/923/article-923-189619.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات