این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاست های مالی و اقتصادی، جلد ۲، شماره ۸، صفحات ۲۱-۴۰

عنوان فارسی اعتبارات اعطایی به بخش خصوصی و صادرات: شواهدی از ۴۵ کشور در حال توسعه
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش بررسی نقش اعتبارات اعطا شده به بخش خصوصی در میزان سهم صادرات از تولید یک اقتصاد و تاثیر آن بر عملکرد و پویایی های صادراتی بنگاه های فعال در بازارهای خارجی است. بر اساس ادبیات جدید تجارت بین الملل انتظار داریم با رفع محدودیت های اعتباری و سهولت بنگاه ها در تامین مالی حضور موثرتر آنها در بازارهای صادراتی افزایش یابد. به این جهت با استفاده از داده های 45 کشور و بهره گیری از روش هم انباشتگی و علیت گرنجر پانلی این ارتباط را در سطح کلان بررسی کرده و سپس با استفاده از روش گشتاورهای تعمیم یافته تاثیر اعتبارات اعطایی بر رفتارها و عملکرد صادراتی بنگاه ها ارزیابی شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهند که افزایش اعتبارات به افزایش سهم صادرات از تولید منجر می شود. همچنین این تاثیر مثبت بر تعداد صادرکنندگان، تعداد بازارهای مقصد و نرخ ورود بنگاه ها به بازارهای صادراتی نیز تایید می گردد. در نتیجه دسترسی بهتر به اعتبارات می تواند به عنوان یک مزیت نسبی در جریان تجارت بین الملل تلقی شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعتبارات اعطایی به بخش خصوصی، توسعه مالی، صادرات، مزیت نسبی

عنوان انگلیسی Credit Provided To The Private Sector And Exports: Evidence From 45 Developing countries
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to investigate the role of credit provided to the private sector in the share of exports in production of an economy and its impact on the export performance and dynamics of firms in foreign markets. According to recent literature of international trade we expected with resolves credit constraints and ease of firms in financing, their performance in export markets Increased. Therefore, with using statistical data on 45 countries under the panel cointegration approach and Granger causality examined this relationship in macro-level, then with using the generalized method of moments investigating credits impact on firms' export behavior and performance. The results indicate that increasing in credits increase the share of exports in production. It is also confirmed a positive impact on the number of exporters, number of destinations and firm entry rate into export markets. As a result, access to credits can be seen as a comparative advantage in international trade.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کاظم بیابانی خامنه | kazem biabany khameneh
shahid beheshti university
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

حسین صادقی | hossein sadeghi
tarbiat modares university
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://www.qjfep.ir/browse.php?a_code=A-10-1-21&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/923/article-923-189632.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات