این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
سیاست گذاری اقتصادی
، جلد ۶، شماره ۱۱، صفحات ۱۶۹-۱۹۳
عنوان فارسی
بررسی ارتباط متقابل بین متغیرهای تمرکز، شدت تبلیغات و سودآوری در صنایع مواد غذایی و آشامیدنی ایران
چکیده فارسی مقاله
رویکرد اصلی اقتصاد صنعتی برای تحلیل بازار بر پایه الگوی ساختار، رفتار و عملکرد و رابطه متقابل بین آنها بنا شده است. هدف این مقاله نیز بررسی ارتباط متقابل بین عناصر ساختار، رفتار و عملکرد بازار در صنایع مواد غذایی و آشامیدنی ایران میباشد. برای این منظور، مدل سیستم معادلات همزمان در برگیرنده متغیرهای تمرکز، شدت تبلیغات و سودآوری برای 22 کد چهار رقمی صنایع مواد غذایی و آشامیدنی ایران طی سالهای 1386- 1374 با استفاده از روش حداقل مربعات سه مرحلهای (3SLS) تخمین زده میشود. نتایج حاصل از تخمین مدل حاکی از تأثیر مثبت متغیرهای تمرکز و سودآوری بر شدت تبلیغات میباشد. متغیرهای تمرکز و شدت تبلیغات با وقفه نیز تأثیر مثبت بر سودآوری دارند. علاوه بر این، نتایج حاکی از تأثیرگذاری منفی متغیر شدت صادرات بر سودآوری میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن پورعبادالهان کویچ | pourebadollahan covich
استادیارگروه اقتصاد دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
الهام وفایی |
دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
سعیده صمد زاد | samad zad
کارشناس ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات