این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
سیاست گذاری اقتصادی
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۱۹-۳۶
عنوان فارسی
بهرهوری بخش خدمات در اقتصاد ایران و روشهای ارتقاء آن
چکیده فارسی مقاله
گستردگی و تنوع فعالیتهای بخش خدمات در اقتصاد، در کنار سهم آن از ارزشافزوده و اشتغال اهمیت توجه به این بخش را دو چندان مینماید. مطالعات صورت گرفته توسط سازمانهای بینالمللی و داخلی، علیرغم سهم بالای بخش خدمات از اشتغال و تولید ناخالص داخلی (GDP)، حکایت از وضعیت نامطلوب این بخش از نقطه نظر بهرهوری نیروی انسانی دارد. این مقاله علاوه بر اثبات ادعای فوق در کنار اشاره به روشها و مشکلات مربوط به اندازهگیری بهرهوری در بخش خدمات، علل پایین بودن بهرهوری بخش خدمات را از دیدگاه علمی و با استفاده از تکنیک DEA مورد اشاره قرار میدهد. در پایان به راهکارهایی جهت افزایش بهرهوری در بخش خدمات و زیربخشهای مربوطه اشاره خواهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عزت الله عباسیان |
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
نادر مهرگان |
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات