این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
Recherches en Langue et Litterature Françaises
، جلد ۱۳، شماره ۲۳، صفحات ۱۹-۳۵
عنوان فارسی
کاستیهای آموزش درک شفاهی در محیط آموزشگاهی ایران
چکیده فارسی مقاله
این تحقیق بر آن است تا با توجه به شکاف عمیقی که بین سطوح مهارتهای درک و تولید شفاهی زبانآموزان ایرانی در آزمونهای بینالمللی مشهود است، ضعفهای موجود در حوزه آموزش مهارت درک شفاهی توسط مدرسان ایرانی را آشکار کند. به این منظور، پرسشنامهای طراحی و میان شصت مدرس زبانهای فرانسه و انگلیسی توزیع شد. نتایج نشان داد که بیشتر مدرسان ایرانی مهارت تولید شفاهی را مهمتر از مهارت درک شفاهی قلمداد میکنند و اکثریت بزرگتری زمان کمتری را به کار روی این مهارت اختصاص میدهند. نتایج همچنین نشان داد که مدرسان ایرانی ناتوان در ارایه راه حلهای متنوع به زبانآموزان برای غلبه بر مشکلات درک شفاهی خود هستند و تمرینات پیششنیداری را به رسمیت نمیشناسند و یا جدی نمیگیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Les Carences d’Enseignement de la CO au Milieu Institutionnel en Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Cette étude a pour but de relever les carences qui existent dans le domaine de l'enseignement de la compétence de compréhension orale chez les enseignants iraniens vu l'écart considérable entre le niveau de compréhension orale et celui d'expression orale des apprenants iraniens dans les tests à enjeux élevés. À cette fin, un questionnaire a été conçu et distribué par les chercheurs. Soixante enseignants de français et d'anglais ont rempli le questionnaire. Les résultats montrent que la plupart des enseignants considèrent la compréhension orale comme la deuxième compétence la plus importante, la première étant l'expression orale. En outre, la grande majorité des enseignants consacrent moins de temps à la pratique de la compréhension orale par rapport à l'expression orale. Nous avons aussi conclu que les enseignants iraniens ne savent pas offrir aux apprenants une gamme de solutions pour résoudre leurs difficultés de compréhension et que les activités de pré-écoute sont le chaînon manquant dans la salle de classe iranienne.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
Novid Armiun |
Doctorat, Université Tarbiat Modares, Iran
Rouhollah Rahmatian |
Maître de Conférences, Université de Tarbiat Modares Univercity
Parivash Safa |
Maître-assistant, Université de Tarbiat Modares
HamidReza Shairi |
Professsuer, Universite de Tarbiat Modares
نشانی اینترنتی
https://france.tabrizu.ac.ir/article_7100_b3153bc08616ea0c95931620164f3788.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1338/article-1338-1909662.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fr
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات