این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۲۸۱-۳۰۰
عنوان فارسی
کاربردها و الزامات بکارگیری پلتفرم های تامینمالی جمعی در کسب وکارهای تثبیت شده خدماتی– ورزشی( مورد مطالعه باشگاههای فوتبال ایران)
چکیده فارسی مقاله
تامینمالیجمعی یک فراخوان عمومی اینترنتی برای تامین سرمایه از جمعیتی گسترده است که با پاداش مادی یا معنوی همراه است. این روش اغلب به عنوان جایگزین یا مکمل روشهای مرسوم تامین مالیِ استارت آپها و کارآفرینان نوپا معرفی شده است. پژوهش حاضر به بررسیکاربردهای تامین مالی جمعی درون کسب وکارهای تثبیت شده خدماتی- ورزشی پرداخته و الزامات استفاده از این پلتفرمهای تخصصی را شناسایی مینماید. این پژوهش ازنظر جهتگیری، کاربردی و بر حسب شیوه گردآوری اطلاعات کیفی است و از روش تحلیل مضمون برای تحلیل داده ها بهره جسته است. در این راستا با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند زنجیره ای، مصاحبه نیمه ساختار یافته با 22 نفر از خبرگان در زمینه تامین مالیجمعی و اداره باشگاههای فوتبال بهعمل آمده و دادههای حاصله با استفاده از کدگذاری باز و محوری مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است. براساس یافتهها؛ کسب وکارهای تثبیت شده میتوانند از تامینمالیجمعی به عنوان یک روش مناسب برای ایدهیابی، انجام مسئولیت اجتماعی، تامینمالیمستقیم و غیرمستقیم پروژههای مورد نظر سازمان استفاده نمایند. الزامات شناسایی شده برای بکارگیری تامین مالی جمعی نیز در سه محور اصلی دسته بندی گردیده اند که عبارتند از: 1- خصوصیات سازمان جمع سپار، 2- ویژگیهای فناورانه و 3- ویژگیهای محیطی که سازمان جمع سپار در آن به کسب وکار می پردازد. کلید واژهها: اعتماد، باشگاه فوتبال، تامینمالیجمعی، کسب وکار تثبت شده.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتماد، باشگاه فوتبال، تامینمالیجمعی، کسب وکار تثبت شده،
عنوان انگلیسی
Enterprise Crowdfunding in Iranian Football Clubs: Applications & Requirements
چکیده انگلیسی مقاله
Crowdfunding is the practice of funding a project or venture by raising money from a large number of people who each contribute a relatively small amount, typically via the Internet. Crowdfunding has been Wildly used as a new method of funding for startups and new ventures. This paper seeks to study applications and requirements of applying crowdfunding in the Enterprises. The research method is qualitative , and Thematic analysis has been used to analyse convergent interviews with 22 expert in the field of crowdfunding & football club governance. Based on the findings , application of crowdfunding in football clubs can be categorized as idea generation,funding and creation of shared value. The identified requirements for using Crowdfunding can be classified in three main areas: technological factors, organization readiness and environment that enterprise is located in.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Crowdfunding, football clubs, Enterprise, Trust
نویسندگان مقاله
رضا محمدکاظمی |
دانشیار گروه کسب و کار، دانشکده کارآفرینی
غلامحسین حسینی نیا |
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
حمیدرضا حبیبی |
گروه کسب وکار دانشکده کارآفرینی
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_72746_43664aeb6854838a0d62b98299e889b6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1919424.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات