این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
نظارت و بازرسی
، جلد ۱۳۹۷، شماره ۴۵، صفحات ۳۷-۲۵
عنوان فارسی
بررسی میزان اثربخشی اجرای دورههای آموزشی همتاپروری در رستههای عملیاتی ناجا
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی دورههای همتاپروری در حوزه رستههای عملیاتی ناجا انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل دو دسته از کارکنان است: اول کارکنانی که فراگیران این دوره آموزشی بوده، و در مشاغل پیشبینی شده مشغول به کار شدهاند و گروه دوم شامل مدیران، فرماندهان و معاونانی است که مافوق فراگیران بر عملکرد شغلی آنها نظارت دارند. تعداد جامعه آماری 135 نفر و نمونه آن به صورت تمامشمار انجام شده است. در این پژوهش براساس الگوی کریک پاتریک از چهار نوع ابزار اندازهگیری استاندارد شامل پرسشنامههای واکنش، یادگیری، رفتار عمومی و رفتار تخصصی در مقیاس لیکرت استفاده شده است. برای تعیین روایی پرسشنامه از روش روایی محتوا استفاده شده است. سنجش پایایی، پرسشنامهها از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شده که مقدار آن 94 درصد است. نتایج نشان داد اجرای دورههای همتاپروری در رستههای عملیاتی ناجا دارای اثربخشی بوده است. میزان اثربخشی دورههای همتاپروری در رستههای عملیاتی بر رفتار عمومی فراگیران70 درصد، رفتار تخصصی 47 درصد و بر رفتار عمومی و تخصصی 77 درصد بوده است؛ در ضمن میزان رضایت فراگیران از اجرای دوره های آموزشی 4/86 درصد بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اثربخشی، ارزیابی، همتاپروری، رستههای عملیاتی، دورههای آموزشی،
عنوان انگلیسی
Evaluation of the effectiveness of peer education in Operations Units in Naja
چکیده انگلیسی مقاله
he purpose of this study was to evaluate the effectiveness of peer education in the field of NAJA Operations Unit. A descriptive-survey method was used. The statistical population consisted of two groups of employees. The first group is staffed by trainees who work in paid jobs and the second group includes managers, commanders, and assistants who oversee their job performance as learners. The number of the statistical population is 135 and the sample is the whole population. In this study, based on the Kirkpatrick model, four types of standardized scoring tools were used Questionnaires of reaction, learning, general behavior, and specialized behavior were used on the Likert scale. Content validity was used to determine the validity of the questionnaire. The reliability of the questionnaires was calculated through Cronbach's alpha, which was 94%. The results showed that the implementation of peer-to-peer courses was effective in Najah operational operations. The effectiveness of peer education in the operational units was 70% on general behavior, 47% on specialized behavior, and 77% on general and professional behavior. Also, the satisfaction rate of the students was 86.4%.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://si.jrl.police.ir/article_91875_f123280e27c3b11709f5584f05b02fc0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1288/article-1288-1920934.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات