این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
رهیافت
، جلد ۲۸، شماره ۷۲، صفحات ۳۳-۴۶
عنوان فارسی
عوامل مؤثر بر یکپارچگی دانش فنی و دانش بازار در شرکتهای نوآور: موانع و راهکارها
چکیده فارسی مقاله
یکی از عوامل مهم در موفقیت نوآوری، یکپارچگی دانش فنی و دانش بازار است. اما نتایج تحقیقات پیشین در این حوزه نشان میدهد که سطح یکپارچگی موجود از سطح مطلوب موردنظر سازمانها کمتر است. هدف این تحقیق بررسی موانع ایجاد یکپارچگی در سازمانها با تمرکز بر واحدهای فنی و واحدهای بازاریابی است. با مطالعه منابع کتابخانهای مشخص شد که عواملی در سطح فردی و سازمانی مانع دستیابی به سطح مطلوب یکپارچگی بین واحدهای ذکر شده میشوند، از جمله دنیای تفکر فرهنگی متفاوت کارکنان دو واحد، مسئولیتهای سازمانی متفاوت و فاصله جغرافیایی بین واحدها. جابهجایی کارکنان، طراحی ساختار سازمان با رویکردهای نوآورانه و ایجاد و تقویت سیستمهای اجتماعی غیررسمی در سازمان از جمله راهکارهایی هستند که به افزایش یکپارچگی کمک میکنند. این تحقیق به مدیران ارشد سازمانها و بهخصوص مدیران عامل و مسئولان نوآوری در سازمان کمک میکند که با شناخت بهتر از مسئله و راهحلها، بتوانند موفقیت نوآوریهای سازمان را افزایش دهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
یکپارچگی دانش، نوآوری، توسعه محصول و خدمت جدید،
عنوان انگلیسی
Integrating Technical and Market Knowledge in Innovative Companies: Challenges and Solutions
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of the present work is to illustrate the most important theoretical gaps of commercialization of scientific research, in inside and outside of the country. In addition, some of the most significant research ideas are proposed to depict the future path of this topic. The utilized method in the investigation, which was led to this paper, was the library research and conceptual analysis. In World Literature, it is observed that some of the literatures have been mainly reasoned on the basis of sociological theories of science against the commercialization of scientific research, and some others, used the objective and empirical results, to provide their defense for commercialization as an existing reality. In domestic literature, five main topics, which attract the attention of authors, are as follow: definition the concepts of commercialization of scientific research, appropriate executive models in Iran, the success factors of commercialization of science in universities of the world and Iran, present obstacles in Iran, its positive and negative consequences. The two recent issues have more importance in domestic literature, mostly the scientific community of management, and to a lesser extent, the sociologists have been entered to this debate. Other scholars in the fields of science policy, economics of science, and philosophy of science have been disregarded to this issue. The debate on commercialization of scientific research within the country lacks the theoretical frameworks for analyzing, evaluating and proceeding to the necessity of the subject.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مصطفی صادقی |
مدیر محصول شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
مهدی کیامهر |
استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف
نشانی اینترنتی
http://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13742_40635eee05c819cf301f9bef34d36a64.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/845/article-845-1922650.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات