این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، جلد ۳۴، شماره ۴، صفحات ۱۷۲۳-۱۷۵۴

عنوان فارسی بررسی نقش اینفوگرافی در ارزیابی وبسایت ها
چکیده فارسی مقاله با توجه به محیط پویای امروزی و روی کار آمدن روز افزون وب‌سایت‌ها، اندیشه­ی سنجش و ارزیابی آن‌ها نیز پدید آمده است. از طرفی کاربران وب­سایت­ها به دنبال دریافت خدمات و اطلاعات در زمان کمتر و با کیفیت و ماندگاری بالاتری هستند و دیگر صفحات راکد و ایستا را نمی­پسندند. در همین راستا هدف پژوهش حاضر بررسی ملاک­های ارزیابی وب­سایت­ها با تاکید بر استفاده از اینفوگرافیک (گرافیک اطلاع­رسان) است. مدل ارائه شده در این پژوهش با استفاده از نمونه 311 تایی از کاربران برخی وب­سایت­های پربازدید ایرانی و روش حداقل مربعات جزئی (PLS) مورد اعتبار سنجی قرار گرفته است. یافته­های حاصل از معادلات ساختاری برازش شده نشان داد که: 1) اینفوگرافیک به عنوان یکی از مولفه­های ارزیابی وب­سایت بر کیفیت وب­سایت، رضایت­مندی کاربر از وب­سایت و تمایل او به بازگشت مجدد به وب­سایت تاثیر مثبت و معناداری دارد. 2) کیفیت وب­سایت تاثیر مثبت و معناری بر رضایت­مندی کاربر از وب­سایت و تمایل او به بازگشت مجدد به وب­سایت دارد. 3) رضایت­مندی کاربر از وب­سایت سبب تمایل او به بازگشت مجدد به وب­سایت می­شود. 4) رضایت­مندی کاربر از وب­سایت و تمایل او به بازگشت مجدد به وب­سایت تاثیر مثبت و مستقیمی بر تعهد و وفاداری کاربران نسبت به وب­سایت دارد. افراد و مؤسساتی که قصد استفاده از وب­سایت را به عنوان ابزار ارائه کالا و خدمات با کیفیت­تر دارند، می­توانند بر اساس نتایج این مقاله، میزان رضایت کاربران اینترنتی خود و همچنین میزان تعهد و وفاداری آنان را نسبت به وب­سایت­ها افزایش داده و زمینه­های بازگشت مجددشان را فراهم کنند. همچنین نتایج این مقاله می­تواند به صورت یک چک لیست برای ارزیابی وب­سایت­ها مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the role of infographics in evaluating websites
چکیده انگلیسی مقاله      Due to the dynamic environment of today and the increasing number of websites, their thinking and assessment has also emerged. On the other hand, web users are looking to receive less in service and information, and have higher quality and durability, and do not like other static and static pages. In this regard, the purpose of the present study is to evaluate the criteria for evaluating websites with emphasis on the use of infographic. The model presented in this study was validated using a sample of 311 users from some of the most popular Iranian websites and partial least squares method (PLS). The findings of the fitted structural equations showed that: 1) Info graphic as one of the components of website evaluation on website quality has a positive effect with user satisfaction from web site and their desire to get back to the web site 2) The quality of the website has a positive effect on the user's satisfaction and their eager to get back to the website. 3) Satisfaction of the user from the website motivates them to get back to the website. 4) Satisfaction of the user from the website and their eager to get back to the website has a positive effect on the commitment and loyalty of users to the website.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مینا رنجبرفرد | Mina Ranjbarfard
alzahra university


منصوره خیری | Mansoureh kheiri
alzahra university



نشانی اینترنتی http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4738-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده فناوری اطلاعات
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات