این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۳۴، شماره ۴، صفحات ۱۷۸۷-۱۸۱۰
عنوان فارسی
تحلیلی بر تاثیر سئو بر روی رتبه وب سایت دانشگاه ها
چکیده فارسی مقاله
امروزه سیستم های رتبه بندی در دانشگاه ها مورد توجه جامعه دانشگاهی قرار گرفته و رقابت تنگاتنگی بین دانشگاه های جهان برای کسب رتبه های بالاتر شکل گرفته است. در این میان، رتبه بندی وب سایت های دانشگاه ها نیز در کانون توجه قرار گرفته است و وبومتریک سالانه رتبه وب سایت دانشگاه ها را اعلام می نماید. بررسی شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها و رتبه وبومتریک دانشگاه نشان می دهد، برخی از این شاخص ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی هم تاثیرگذار هستند. از طرف دیگر مطالعه اولیه شاخص های وبومتریک نشان می دهد برخی شاخص های سئو می تواند بر روی رتبه وبومتریک تاثیر داشته باشد. هدف از این تحقیق این است که نشان دهد تا چه حد معیارهای سئو می تواند روی رتبه وب سایت دانشگاه تاثیر داشته باشد. به این منظور پس از استخراج امتیاز 38 معیارهای مهم سئو دانشگاه های منتخب بوسیله ابزارهای مختلف سئو، عملیات تجزیه و تحلیل اطلاعات همراه با اعمال قوانین انجمنی بر روی دادها انجام گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد برخی از معیارهای سئو نظیر تعداد بک لینک، رتبه الکسا و پیج رنک تاثیر مستقیم و قابل توجه بر روی رتبه وب سایت دانشگاه ها دارند و در این راستا قوانین انجمنی معناداری استخراج شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Analysis of the Impact of SEO on University Website Ranking
چکیده انگلیسی مقاله
Today, ranking systems in universities have been considered by the academic community and there is a tight competition between world universities to achieve higher ranks. In the meantime, the ranking of university websites is also in the spotlight and Webometric research center announces the ranks of university websites twice a year. Examining university rankings indicators and Webometric ranks of the university indicates that some of these indicators directly and indirectly affect each other. On the other hand, a preliminary study of Webometric indicators shows that some Search Engine Optimization (SEO) indicators can affect Webometric ranks. The purpose of this research is to show how far the SEO metrics can affect the website rank of the university. To do this, after extracting 38 points of the significant SEO metrics of the extracted universities using various tools, data analysis was conducted along with applying association rules on the data. The results of the research show that some of the SEO metrics, such as the number of back links, Alexa Rank and Page Rank have a direct and significant impact on the website rank of universities and in this regard, interesting rules have been extracted.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
معصومه کوهزادی | Maasoumeh Kouhzadi Seyfabad
Maybod Branch, Islamic Azad University, Maybod, Iran
دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد
محمد جواد شایگان فرد | Mohammad Javad shayegan fard
University of Science and Culture
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4535-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
فناوری اطلاعات
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات