این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۳۲۹-۳۵۰
عنوان فارسی
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر در پیادهسازی نوآوری بازخدماتی(مورد مطالعه: بانک قوامین)
چکیده فارسی مقاله
هدف: ماهیت نوآوری ایجاد تغییر در محصولات یا خدمات و نیز تغییر در روش خلق و عرضه آنها، با هدف پاسخگویی به بازارهای جدید و نیازهای متغیر مشتریان است. انجام این تغییرات به دیدن پیوندها، کشف فرصتها و استفاده از آنها نیاز دارد. درک ماهیت نوآوری و اهمیت آن از موضوعات مهم و اساسی در عصر حاضر است. هدف این مقاله، شناسایی و رتبهبندی فاکتورهای مؤثر در پیادهسازی نوآوری بازخدماتی در بانک قوامین است. روش: در این پژوهش از روش توصیفی ـ همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق کارشناسان بانک قوامین هستند. بهمنظور جمعآوری دادهها، از پنج پرسشنامه بر اساس متغیرهای تحقیق استفاده شده و پرسشنامههای تحقیق پس از تعیین روایی و پایایی در بین نمونه آماری توزیع شدهاند. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از مدلسازی مسیری ـ ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و برای وزندهی آنها از روش آنتروپی شانون استفاده شده است. یافتهها: مدل بهکارگرفتهشده نشان میدهد که پیادهسازی نوآوری بازخدماتی، به عوامل منابع، سازمانی، محیطی و تعاملی وابسته است. نتیجهگیری: بهعلت بیشترین تأثیرپذیری از عامل منابع خارجی، بانک قوامین باید تمرکز خود را در توسعه تکنولوژی و مدلهای کسبوکار مرتبط با خدمات الکترونیک، افزایش دهد. در این راستا، سرمایهگذاری مشترک و همکاری متقابل با شرکتهای تکنولوژی مالی میتواند عرصه جدیدی در نوآوری رقم بزند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پیادهسازی نوآوری، نوآوری باز، سازمانی، محیطی، تعاملی،
عنوان انگلیسی
Identifying and Ranking Effective Factors in the Implementation of Open Service Innovation (Case Study: Ghavamin Bank)
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The nature of innovation generates changes in products or services, as well as changes in their production and supply, with the aim of meeting the needs of new markets and customers' changing needs. Making these changes requires looking at links, discovering opportunities, and using them. Understanding the nature of innovation and its importance are among crucial and fundamental issues in the present era. The purpose of this paper is to identify and rank effective factors in the implementation of open service innovation in Ghavamin Bank. Methods: In this research, descriptive-correlation method has been used. The statistical population of this research includes the experts of Ghavamin Bank. In order to collect data, five questionnaires were used based on the research variables. The research questionnaires were distributed after the affirmation of validity and reliability.In order to analyze the data, structural equation modeling approach was used based on partial least squares. And also, Shannon Entropy method has been used in order to wight the data. Results: The applied model showed that the implementation of open service innovation depends on resources, organizational, environmental and interactive factors, where the resource factor has the most impact. Conclusion: Due to the high effects of external resources, Ghavamin Bank should increase its focus on the development of technology and business models related to electronic services. In this regard, joint ventures and partnerships with fintech companies can create a new field of innovation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرشاد فائزی رازی |
استادیار، گروه مدیریت صنعتی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
نیما علیمرادیان |
کارشناس ارشد، گروه مدیریت تکنولوژی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات، تهران
نشانی اینترنتی
https://imj.ut.ac.ir/article_72824_3e19d667ca02d264f59963f581a031a5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-1926041.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات