این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت انرژی، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی برنامه ریزی ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی با هدف بیشینه سازی سود خودروها و اپراتور ایستگاه در شرایط عدم قطعیت
چکیده فارسی مقاله چکیده: در این مقاله، فرآیند برنامه­ریزی ایستگاه­های شارژ با هدف حداکثرسازی سود صاحبان خودروها و اپراتور ایستگاه شارژ در دو مرحله انجام شده است. نخست، مدل کاملی برای فرمول­بندی مسئله شارژ و دشارژ خودروها در ایستگاه­های شارژ و در بازه 24 ساعته روز بعد، پیشنهاد شده است. هدف از برنامه­ریزی، افزایش سود صاحبان خودروها و سود ایستگاه شارژ است. در این برنامه­ریزی، رفتار صاحبان خودروها مانند زمان ورود به ایستگاه شارژ، میزان شارژ اولیه در زمان ورود، زمان خروج از ایستگاه شارژ و میزان انرژی درخواستی به‌عنوان ورودی­های مسئله انتخاب شده است. در مرحله دوم، رفتار صاحبان خودروها مدنظر قرار گرفته است. جهت مدل‌سازی این مسئله، از روش مونت‌کارلو و برای بهینه­سازی از الگوریتم ژنتیک استفاده شده است. خروجی مرحله اول، بار ساعتی بهینه کل ایستگاه شارژ بوده است. در مرحله دوم، مکان بهینه ایستگاه شارژ با بار بدست آمده بر روی شبکه توزیع استاندارد، تعیین گشته به‌طوری‌که اهداف شبکه مانند تلفات و شاخص انحراف ولتاژ، حداقل شده و شاخص پایداری ولتاژ حداکثر شده است. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خودروی الکتریکی، برنامه ریزی ایستگاه شارژ، تابع سود، عدم قطعیت

عنوان انگلیسی Scheduling of Electric Vehicle Charging Station for profit maximization of Vehicles and Station in Uncertainty
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: In this paper, the electric vehicle (EV) charging station scheduling process is designed to maximize the profit of EVs owners and the station operator in two steps. First, a complete model is proposed to formulate the problem of charging and discharging EVs at charging stations in one-day-ahead 24-hours. The purpose of the program is to increase the profits of EVs owners charging station operator. In this manner, the charging behaviour of EVs such as arrival time to the station, the initial charge, the departure time from the station and the amount of requested energy are known as inputs of the problem. In the second stage, uncertainty is considered. Monte Carlo and Genetic Algorithm have been used to model the uncertainties in the problem and optimization, respectively. The output of the first stage is the optimal hourly load of the station. Then in the second stage, the optimal location of the charging station is determined by the obtained optimal load on the standard distribution network. So that the losses and voltage deviation index are minimized and the voltage stability index is maximized.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پویا حسین زاده | Poya Hosseinzadeh
Mazandaran University of Science and Technology
دانشگاه علوم و فنون مازندران

خلیل گرگانی فیروزجاه | Khalil Gorgani Firouzjah
University of Mazandaran
دانشگاه مازندران

عبدالرضا شیخ الاسلامی | Abdolreza Sheikholeslami
Babol Noshirvani University of Technology
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل


نشانی اینترنتی http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1313-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مهندسی برق
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات