این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی و مدیریت انرژی
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
ساختار کنترلی جدید برای مدیریت انرژی در خودروی برقی هیبرید پلاگین مبتنی بر نقشههای شناختی فازی
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله یک ساختار جدید کنترلی مبتنی بر نقشههای شناخت فازی (FCM) به منظور مدیریت مصرف انرژی در خودروهای برقی هیبرید پلاگین ارائه شده است. این کنترلکننده نظارتی بهگونهای طراحی شده است تا علاوه بر تأمین توان درخواستی راننده، سطح شارژ باتری (SoC) را در محدوده قابل قبولی نگه داشته و همزمان میزان مصرف سوخت در واحد کیلومتر را نیز کاهش دهد. ازآنجاییکه در این روش نیاز به داشتن مدل دقیقی از سیستم وجود ندارد، حجم محاسبات در تعیین قانون کنترلی کمتر شده و پیادهسازی آن نسبت به روشهای کلاسیک، پیچیدگی کمتری دارد. خودروی برقی هیبرید پلاگین درنظر گرفته شده در این مقاله، از نوع سری-موازی است. به منظور ارزیابی نتایج حاصل از بکارگیری ساختار کنترلی پیشنهادی، برای شبیهسازی، سه سیکل استاندارد رانندگی و یک سیکل رانندگی شهری تهران بزرگ درنظر گرفته شده است. نتایج حاصل از شبیهسازی نشان میدهد که روش کنترلی پیشنهادی، ضمن تأمین توان درخواستی، میزان مصرف سوخت را نسبت به کنترلکننده فازی مرسوم کاهش داده و سطح شارژ باتری را در حد قابل قبولی نگه میدارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A new control strategy for energy management in Plug-in Hybrid Electric Vehicles based on Fuzzy Cognitive Maps
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, a new control strategy for energy management in Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) using Fuzzy Cognitive Map (FCM) is presented. In this strategy, FCM is used as a supervisory control such that the State of Charge (SoC) of the battery is kept in the acceptable range and fuel consumption per kilometer is reduced, in addition to providing the request power. Since this method does not need to have an accurate model of the system, it has lower computational complexity in determining the control law and its implementation is easier than the classical methods. In this paper, the PHEV is series-parallel. For analysis the performance of the proposed control strategy, three actual and standard driving cycles and a typical urban driving cycle based on the actual traffic condition in Tehran city, have been used. Simulation results show the proposed control strategy provides the request power, reduceing the fuel consumption and keeps the SoC in high level, in comparison to conventional Fuzzy Controller.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین الیاسی | Hussein Eliasi
University of Birjand
دانشگاه بیرجند
مهناز قریشی | Mahnaz Ghoreyshi
University of Birjand
دانشگاه بیرجند
نشانی اینترنتی
http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1495-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مهندسی برق
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات