این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مطالعات حقوق خصوصی
، جلد ۴۹، شماره ۳، صفحات ۵۲۳-۵۴۲
عنوان فارسی
حق جلوت
چکیده فارسی مقاله
اشخاص همیشه بهدنبال خلوتگزینی و دوری از دیگران نیستند، گاه در پی ایناند که در مقام تبلیغ و تأیید یک محصول یا خدمت تجاری، نشانههای هویتی خویش را به جامعه عرضه کنند و در مقابل، منفعتی مالی بهدست آورند. در نظام حقوقی آمریکا، بهمنظور حمایت از حق اشخاص برای بهرهبرداری تجاری از نشانههای هویتی خویش، حق ویژهای شناسایی شده است که در این مقاله حق جلوت نامیده میشود. به استناد این حق، شخص میتواند از نشانههای هویتی خویش (مانند صدا، تصویر، نام و دیگر ویژگیهای شخصیتیاش)، آنگونه که میخواهد، استفادۀ تجاری کرده و از بهرهبرداری بدون اجازۀ دیگران از این نشانهها جلوگیری کند. در نظام حقوقی کشورهای اروپایی هیچگاه حق مستقل و ویژهای همانند حق جلوت پیشبینی نشده است، با این حال، تلاش میشود از سایر نهادهای نظام حقوقی برای حمایت از ارزش تجاری شخصیت اشخاص استفاده شود. نظام حقوقی ما نیز، وضعیتی کموبیش اینگونه دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تصویر، خسارت، خلوت، شخصیت، هویت،
عنوان انگلیسی
The Right Of Publicity
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract People are not always looking for loneliness, Sometimes they are looking to use their identity for advertise a commercial product. Against this use, they can receive a appropriate amount. In the US legal system to identify this right, The word " The Right Of Publicity " is used. Based on this right ,The person has the right to Use your identity(e.g., name, likeness, picture, voice, persona, etc.) As it wants. Also,it protects against the unauthorized commercial appropriation of an individual's identity. There is no unanimous approach to the right of publicity in the countries of the EU. However, Legal writers in these countries are trying to use other institutions for support from the Commercial value of a personality. Our legal system is the same. key words:Damage, Identity, Image, Personality, Privacy.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Damage, Identity, Image, Personality, Privacy
نویسندگان مقاله
عباس میرشکاری |
استادیار گروه حقوق خصوصی و اسلامی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://jlq.ut.ac.ir/article_72979_b21b924fc40c812a3aac035b7158d38c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1148/article-1148-1966137.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات