این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
علوم و صنایع غذایی ایران
، جلد ۸، شماره ۳۴، صفحات ۱۲۱-۱۳۰
عنوان فارسی
مدلسازی میزان پذیرش عمومی نان حجیم قالبی بستهبندی شده در انواع فیلمهای نانویی
چکیده فارسی مقاله
چکیده در سالهای اخیر به طور گسترده از فناوری نانو در بستهبندی محصولات غذایی استفاده شده است. افزایش اطلاعات عمومی پیرامون نانوتکنولوژی، نقشی تعیینکننده در تشخیص این پیشرفت صنعتی داشته است. با توجه به اینکه مقادیر متغیرهای مورد اندازهگیری در بعضی از کشورها در دسترس نمیباشد (دادههای گمشده)، میتوان رویههای گوناگونی را برای دستیابی به این دادهها مورد توجه قرار داد. در واقع در چنین رویههایی با کنار گذاشتن آزمودنیهای دارای دادههای گمشده، تحلیل انجام میگیرد. در این پژوهش، چگونگی ایجاد تمایل به مصرف نان بستهبندی شده در انواع فیلمهای نانو برای تدوین مدل ساختاری میزان پذیرش عمومی نان حجیم مورد بررسی قرار گرفت و عوامل اساسی در ایجاد اعتماد به مصرف این محصول بررسی شد. شرکت کنندگان اطلاعاتی راجع به فناوری نانو شامل مزایا ومعایب استفاده از آن و اطلاعات ویژهای در مورد سه نوع فیلم نانو مورد استفاده برای بستهبندی نان حجیم قالبی دریافت کردند. نتایج بررسی نشان داد در مجموع، شرکتکنندگان در مصرف نان بستهبندی شده با فیلمهای نانو دچار تردید بودند. با این وجود، بستهبندیهای نانو بسیار مناسبتر از بسته بندی معمولی ارزیابی شد. نتایج مربوط به تجزیه و تحلیل مدلهای پیشنهادی نشان داد که گسترش اطلاعات عمومی، مهمترین فاکتور در قبول و مصرف محصولات جدید میباشد. نتایج حاکی از آن بود که ارایه مزایا و معایب محصول به مصرف کننده بسیار مهم میباشد. همچنین نتایج نشان داد که بیان مزایا، مهمترین عامل در تشویق مردم به مصرف نان بسته بندی شده در فیلمهای نانو میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Public acceptance modeling of voluminous bread packaging with Nano Films
چکیده انگلیسی مقاله
Nanotechnology is increasingly being employed in the areas of food packaging. Public perception will be crucial to the realization of these technological advances. According to the amount of some of measurement variable isn’t available in some of the countries (scat dates), ingratiated different scheme. In fact in this schemes, analyzed with delete the test content scat dates. In this research investigated how to tendency creation to consume bread packaged in nano films for edit structural modeling of amount acceptance and ingredient fundamental in tendency creation for consume these products. Participants received some general information about nanotechnology, and specific information about three nano films packaging. Results show that in sum, participants were hesitant to buy bread with nanotechnology packaging. However, that nanotechnology packaging is perceived as being more beneficial than other packaging. Results suggest that social trust in the food industry is an important factor directly influencing the affect evoked by these new products. As suggested by the affect heuristic, affect had an impact on perceived benefits and perceived risks. Perceived benefit seems to be the most important predictor for willingness to buy.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://fsct.modares.ac.ir/article_91_fba04e4067faebbf80f0960aba174b31.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/969/article-969-198515.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات