این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۷۸، شماره ۷۸، صفحات ۱-۱۰

عنوان فارسی تحلیل ترمومکانیکی و شبیه سازی طرح کاسه پیستون یک موتور اشتعال جرقه ای و بررسی اثرات آن بر عملکرد موتور و میزان آلاینده های تولیدی
چکیده فارسی مقاله در این تحقیق بررسی ترمومکانیکی و شبیه سازی یک موتور اشتعال جرقه ای 4 سیلندر تنفس طبیعی با هدف برسی اثر کاسه پیستون بر عملکرد و همچنین میزان آلاینده های تولیدی موتور مورد مطالعه قرار گرفته است. برای این منظور، با بررسی تمام تنش‌های وارده بر پیستون و طبقه بندی آنها در قالب دو دسته حرارتی و مکانیکی، به مطالعه و تعیین میزان تنش های وارده بر پیستون پرداخته شده است.. تنش های حرارتی شامل تغییرات دما بر اثر احتراق و انتقال حرارت و تنش های مکانیکی در اثر فشار ناشی از احتراق و اینرسی بوده که در نهایتا توسط اصل برهم نهی اثرات این تنش ها در پیستون بررسی و محاسبه شده است. همچنین پس از تطبیق شرایط عملکردی موتور پایه با نتایج آزمایشگاهی، پارامترهای موثر بر میدان های سرعت جریان و میزان آلاینده های اکسیدهای نیتروژن و منواکسید کربن در دو طرح پیشنهادی از کاسه پیستون در کنار طرح موتور پایه مورد مطالعه قرار گرفته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The termomechanical analysis and the CFD Simulation of an SI engine to investigate the effects of piston bowl on engine performance and the pollutant emissions
چکیده انگلیسی مقاله In this research, the thermomechanical analysis and the CFD simulation of a four cylinders natural aspirated Spark Ignition (SI) engine has been carried out in order to investigate the effects of piston bowl on engine performance and the pollutant emissions of the engine. For this purpose, the effects of the entire stresses on the piston have been studied by classify them into two categories including thermal and mechanical stresses. The thermal stresses, that include the thermal changes due to the combustion process and the heat transfer, as well as the mechanical stresses, that include the pressure due to combustion and inertia, have been analyzed and calculated by applying the superposition principle. In addition, after validation between the baseline engine and the experimental results, the important parameters on velocity contours, the oxides of nitrogen (NOx) and carbon monoxide (CO) have been studied in the two proposed sketch of piston bowl beside the baseline case.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ریوف مبشری |
استادیار مهندسی مکانیک، دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی ره
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (Grand ayatollah borujerdi university)

یحیی فطرسی |
کارشناس ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)


نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_21478_6c661089ce05ca9c1257300406199655.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-198874.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات