این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۷۸، شماره ۷۸، صفحات ۲۷-۴۱
عنوان فارسی
تحلیل ریسک به گل نشستن شناورها با نگاه مدیریت ریسک
چکیده فارسی مقاله
به گل نشستن کشتی بهعنوان یکی از سوانح عمده دریایی، همواره حمل و نقل دریایی را تهدید مینماید. پیامدهای این رویداد میتواند تأثیر فاجعه باری بر جامعه، اقتصاد و محیطزیست داشته باشد. از آنجایی که ریسک در یک تعریف عمومی بهصورت حاصل ضرب فرکانس وقوع در پیامد وقوع محاسبه میشود، این مقاله با هدف آشنایی با محاسبه ریسک برخورد با بستر دریا، به تشریح دو مفهوم فرکانس وقوع و پیامد وقوع پرداخته و بر این اساس، مدلهایی که تاکنون برای ارزیابی ریسک به گل نشستن کشتی توسعه یافتهاند را مرور کرده و از منظر مدیریت ریسک تحلیل نموده است. عدم قطعیت در خروجی، عدم و جود قابلیت بهروزرسانی در صورت بهدست آمدن اطلاعات تازه و یا نیاز به پیادهسازی متغیرهای جدید، عدم و جود قابلیت تطابق با موقعیتها و شناورهای جدید، عدم وضوح عوامل تأثیرگذار و عدم وجود قابلیت در ساماندهی متغیرهای پویا، از جمله نقاط ضعفی هستند که مدلهای موجود حداقل یک و یا تعدادی از آنها را دارا هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Grounding risk assessment from a risk management prospect
چکیده انگلیسی مقاله
Ship grounding accidents; as one of the major types of maritime accidents; are significant failures putting in danger maritime transportation systems. Here, risks associated with such failures could be catastrophic for the system, society and the environment. So, its evaluation as well as its management importance is a clear cut. Since risk is generally defined as a product of the probability and the consequence of an accident, this article with the aim of explaining the basics, provides the concepts. Besides, existing risk models developed for ship grounding risk analysis are discussed from a risk management perspective. Uncertainty in output, difficulties with updating for new information or new variable, weakness in adaptability with new situations, opacity in variables interaction as well as implementing dynamic variables are among problems with such risk assessment models.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
قدیر اله مرادی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
روزبه پناهی |
استادیار دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://navy.iranjournals.ir/article_21481_1ae0187f58d76f1c1a5da14b6cde4dda.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-198877.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات