این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۷۷، شماره ۷۷، صفحات ۱-۱۰
عنوان فارسی
تنظیم ضرایب کنترلکننده PID و کنترلکننده بنگبنگ با استفاده از الگوریتم ژنتیک در ماهواره فرضی ارتباطی نیروی دریایی
چکیده فارسی مقاله
با توجه به نقش بهسزای ماهوارهها در ارتباطات دریایی بهویژه در سامانه موقعیتیاب جهانی، مهمترین مسالهای که درساخت و پرتاب یک ماهواره به فضا وجود دارد، هزینه بسیار زیاد این کار می باشد. به همین دلیل برای هر شرکت سازنده و فرستنده، مدت زمان حیات ماهواره بسیار مهم است. عمر یک ماهواره تا حدود زیادی به کیفیت ساخت آن بستگی دارد، اما مهمترین عاملی که این موضوع را محدود میکند، مقدار سوخت حمل شده میباشد. بنابراین باید راهکاری صحیح برای کنترل بر مصرف سوخت و صرفهجویی در آن در نظر گرفته شود. کنترلکننده بنگبنگ با تبدیل سیگنال پیوسته کنترلی به صورت قطار پالس یا به عبارتی به صورت سیگنال روشن-خاموش این مهم را ممکن میسازد. هر چه کنترلکننده مدت زمان بیشتری خاموش باشد، در مصرف سوخت صرفهجویی بیشتری خواهد شد. سیستم مورد مطالعه در این مقاله، از سیستم اولین ماهوارهی دانشجویی که در سال 2009 به فضا پرتاب شده است، الگوبرداری میکند که علاوه بر کنترلکننده بنگبنگ از کنترلکننده PID نیز بهره میگیرد. برای استفاده از ویژگیهای کنترلکننده PID باید ضرایب تناسبی، مشتقگیر و انتگرالی بهدرستی و با دقت زیاد تنظیم شوند. هدف این مقاله استفاده از الگوریتم ژنتیک برای تنظیم ضرایب کنترلکنندههای مورد استفاده در این ماهواره میباشد. نتایج شبیهسازیهای انجام شده مبین بهبود مناسب عملکرد کنترلکنندههای مذکور توسط الگوریتم ژنتیک است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Tuning the PID and Bang-bang Controllers using Genetic Algorithm in Navy Satellite Communication
چکیده انگلیسی مقاله
Given the important role of satellites in maritime communications, especially in the Global Positioning System (GPS), very high cost of the build and launch a satellite into space is the most important problem. Therefore, for each country or company, the lifetime of satellites is very important. The life of a satellite largely depends on the quality of its construction, but the most important factor that limits is the fuel which is transported. So, it should be considered to the right solution to control fuel consumption and saves it. Bang-bang controller by converting continuous control signal to a pulse train, can provide the ability to save the fuel. If the controller be more time off, the fuel savings will be more. The system is studied in this paper is modeled on European Satellite Moon Orbiter (ESMO) that not only uses the Proportional Integral Derivative (PID) controller for tracking the input pitch angle, but also uses bang-bang controller for reduce the activity of the thruster. The course of this paper is to using Genetic Algorithm (GA) for regulating parameters of mentioned controllers in this satellite. The simulation results indicate that GA has a good performance to optimization of the PID and bang-bang controllers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمدرضا موسوی میرکلایی | seyed mohammad reza mousavi mirkalayee
استاد دانشکده مهندسی برق، دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
مسعود کاوه |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (Imam khomeini naval university of noshahr)
وحید یعقوبی |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (Imam khomeini naval university of noshahr)
نشانی اینترنتی
http://navy.iranjournals.ir/article_20228_4899e3ea1b84323d91aea4be3ca0ec8e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-198883.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات