این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۷۷، شماره ۷۷، صفحات ۱۱-۲۰

عنوان فارسی تحلیل خستگی مهاربندی سازه SPM با توجه به طول خطوط مهار و جهت برخورد امواج
چکیده فارسی مقاله Single Point Mooring و یا به اختصار SPM ، سازه‎های شناوری هستند که عموما در آب های عمیق مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه مهاربندی شناورها و گاها انتقال تولیدات نفتی و گازی را از ساحل بوسیله خطوط لوله به نفت کش ها دارند. مهاربندیSPM با توجه وظیفه مهمی که این نوع سازه‎های شناور دارند، باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. مهاربندی مناسب باعث افزایش کارایی و امکان انجام وظیفه SPM در شرایط محیطی مختلف شده و همچنین باعث افزایش طول عمر مهاربندی‎ها می‎شود. سازه‎های شناور به دلیل قرار گرفتن در معرض بارهای‎ هارمونیکی مانند بار موج ، باید از نطر خستگی تحلیل شوند. یکی از عوامل مهمی که در خستگی مهاربندی‎ها موثر است ، طول خط مهار می باشد بطوریکه تغییرات طول خطوط مهاری و خستگی در مهاربندی‎ها رابطه معکوس دارد. در این مقاله SPM سه مهاره در نرم افزار ANSYS AQWA مدلسازی شده و خستگی خطوط مهار آن در 4 جهت موج برخوردی و 5 طول مهاری مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Fatigue analysis of SPM mooring due to lenght of mooring line and direction of wave incident
چکیده انگلیسی مقاله Single Point Mooring or contraction SPM is Floating structures that are commonly used in deep water .SPM used for mooring of vessel and transport of oil and gas production from the shore by pipeline to the tanker . The main task of this kind of floating structures, spm mooring should be considered. Properly mooring increase efficiency and ability to perform the task in different environmental conditions for SPM. Floating structures for exposure to harmonic loads such as wave load, should be fatigue analysis. One of the important factors that affect the fatigue is length of mooring line as length of mooring line changes is inversely related to fatigue of mooring line changes. in this paper, SPM with 3-line mooring modeled with ANSYS-AQWA and fatigue analysis of mooring line has been studied in 4 condition of incident wave and 5 condition of length of mooring line.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله روزبه پناهی |
استادیار گروه سازه‎های دریایی، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

مهرداد یزدان دوست |
دانشجوی کارشناسی ارشد سازه‎های دریایی، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_20229_3afe3882911ccd8642aa491b4610ac9e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-198884.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات