این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۷۶، شماره ۷۶، صفحات ۱-۹
عنوان فارسی
بهینه سازی پروانه شناور سطحی رزمی برای کمینه نمودن مصرف سوخت
چکیده فارسی مقاله
بهینه سازی پروانه همواره یکی از جنبههای مهم طراحی پروانه میباشد. کاهش مصرف سوخت در شناور ها نیزیکی از جنبه های مهم طراحی است و اگر شناور و سیستم رانش درست طراحی نشده باشند، هزینه های زیادی را به دنبال دارد. در شناورهای نظامی ممکن است وضعیت های مختلفی برای سیستم رانش در نظر گرفته شود تا در ماموریت های مختلف، شناور بهترین عملکرد را داشته باشد. در این مقاله یک روش جدید برای طراحی سیستم رانش یک شناور نظامی ارائه میشود و سه وضعیت مختلف سیستم رانش در وضعیت معمولی که تنها از یکی از موتورها و وضعیت نیمه قدرت در سرعتهای متوسط و وضعیت تمام قدرت که به ترتیب از دو و چهار موتور استفاده میشود،در نظر گرفته میشود. همچنین، با استفاده از الگوریتم ژنتیک،سیستم رانش شناور به منظور افزایش بازدهی، تراست و کاهش گشتاور با لحاظ اسکیو، کاویتاسیونو تنش طراحی میشود و بهترین سرعتی که در آن شناور دارای کمترین مصرف سوخت است، بدست میآید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Optimization Of A Military Ship Propeller To Minimize Fuel Consumption
چکیده انگلیسی مقاله
The optimization of propeller has always been one of the most important aspects of propeller design. Reducing fuel consumption is also an important aspect of ship and propulsion system design to reduce the costs. The proposed design methodology represents a new approach to evaluate the propeller design of a military by considering the various missions. So three different modes propulsion system, e.g. Trial, Half and Full modes in which, respectively, one, two and four propulsion motors are used will be considered. Also the propeller using genetic algorithm is optimized by considering the fuel consumption along with system performance characteristics and constraints such as trust, torque, stress, cavitation, efficiency and skew angle to the best forward speed with minimum fuel consumption is resulted.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احسان اسماعیلیان |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
حسن قاسمی |
دانشیار دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
حسن ذاکردوست |
دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
نشانی اینترنتی
http://navy.iranjournals.ir/article_18863_6a6c4fa2a0b34895be884faf7c762eb7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-198893.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات