این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۷۵، شماره ۷۵، صفحات ۲۴-۳۴

عنوان فارسی بررسی چالش های کانتینرهای خالی موجود در بندر خرمشهر
چکیده فارسی مقاله تا چند دهه ی گذشته حمل و نقل کالاها به ویژه در مسیر های طولانی دریایی با دشواری های بسیاری همراه بود اما با ورود کانتینر،صنعت حمل و نقل دگرگون شد، چرا که کانتینریزاسیون افزایش سرعت، ایمنی و کاهش وابستگی به نیروی انسانی را به ارمغان آورد. با این وجود، کانتینرها معایبی نیز دارند.کانتینرها شبیه یکدیگر هستند و در سراسر جهان در حال جابه جایی، که این کنترل کانتینرها و محتوای آنها را مشکل می سازد. اما معضل نگران کننده تر این است که کانتینرها می بایست پس از تخلیه در بندرمقصد به مبدأ کالا فرستاده شوند و اغلب مواقع، مسیر برگشت را خالی طی می کنند و حرکت کانتینر خالی یعنی هزینه. کانتینرها حدود 56 درصد از عمر خود را خالی طی می کنند و یا بیکار و بدون بار هستند که این واقعیت، اهمیت مطالعه در مورد بازگرداندن کانتینرهای خالی به چرخه ی درآمد زایی را نشان می دهد. هدف این پژوهش بررسی چالش های کانتینرهای خالی در بندر خرمشهر می باشد که با انجام مصاحبه با مدیر، رییس و سایر مسوولان ترمینال کانتینری خرمشهر و همچنین مدیر شعبه ی خرمشهر شرکت کشتیرانی کانتینری "هوپاد دریا" و بررسی پژوهش های خارجی در این حیطه و استفاده از نمودار SIPOC و روش حداقل مربعات معمولی به آن پرداخته شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کانتینر خالی، بندر خرمشهر، عدم تعادل تجاری، .SIPOC،

عنوان انگلیسی A Survey of Empty Containers Challenges Available at Khorramshahr Port
چکیده انگلیسی مقاله Until some past decades transportation of cargoes especially for long marine routs faced with many difficulties but with entrance of container, transportation industry was revolutionized, since containerization brought increasing speed, safety and decreasing dependency to human resource. Nevertheless, containers have disadvantages too. Containers are similar to each other and are moving all around the world, which this makes difficult control of containers and their content. But more anxious maker crisis it is that containers should be returned to origin port of cargo after stripping in destination port and often, spend empty return rout and empty container movement means cost. Containers spend about 56 percent of their life time at empty movement and or idle that this fact shows the importance of study about returning empty containers to income cycle. The objective of this research is surveying empty container challenges at Khorramshahr port which has been done by interview with manager, boss and other responsible persons in Khorramshahr container terminal as well as, manager of Khorramshahr agency of container shipping company “Hoopad Darya” and surveying foreign researches of this scope and using of SIPOC diagram and Ordinary Least of Square method.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Empty containers, Khorramshahr port, Trade Imbalances, SIPOC

نویسندگان مقاله شیوا شاکری |
دانشجو

همایون یوسفی |
رییس دانشکده اقتصاد،مدیرگروه و استادیار گروه حمل و نقل دریایی

دامون رزمجویی |
استادیار

محمد امین کوه بر | mohammad amin
استادیار و مدیرگروه اقتصاد


نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_18126_55f17c4db2e665814c8c122b5e8626d8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-198901.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات