این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۶۹، شماره ۶۹، صفحات ۶-۶
عنوان فارسی
تأثیر مکان قرار گیری موتورخانه یک شناور تندرو بر روی فرکانس طبیعی آن
چکیده فارسی مقاله
تقاضای صنعت کشتی سازی برای کشتیها و شناورهایی با راندمان بالاتر، سرعت بیشتر، وزن سبکتر و همچنین هزینه پایینتر به شدت به طراحی سازهای کشتی وابسته است. از آنجاییکه وجود ارتعاشات در سازهها به عنوان یکی از پدیدههای مرتبط با سازه کشتی باعث پدیده خستگی در اجزا و در نتیجه کاهش راندمان آنها میشود، این پدیده آثار مخربی به دنبال خواهد داشت، بنابراین مطالعه ارتعاشی کشتیها امر مهمی میباشد. با دانستن مقادیر فرکانسهای طبیعی یک شناور میتوان مکان قرارگیری تجهیزات را بر روی آن بهینه نمود. در این مقاله به روش اجزا محدود و با استفاده از نرمافزار MAESTRO آنالیز مودال بر روی یک شناور تندرو که بر اساس آیین نامه ABS طراحی شده است، انجام میشود. از دیگر تحلیلهای انجام شده در این تحقیق بررسی تاثیر مکان قرار گیری موتورخانه بر روی فرکانسهای طبیعی شناور طراحی شده می باشد که با تغییرات جانمایی موتورها، ژنراتورها، در محدودههای تعیین شده صورت میپذیرد و این فرآیند برای طولهای مختلف مورد بررسی قرار میگیرد در پایان جهت اعتبارسنجی مقاله نتایج تجربی مدل یک شناور ساخته شده در آزمایشگاه تست ارتعاشات با نتایج عددی آن که از نرم افزار MAESTRO بدست میآید، مقایسه میگردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارتعاشات کشتی، فرکانس طبیعی، اجزا محدود، نرمافزار MAESTRO،
عنوان انگلیسی
The Effect of Engine Room Location of a High Speed Craft on Global Natural Frequencies
چکیده انگلیسی مقاله
The request for ships and vessels with higher efficiency, higher speed, less weight and also less cost, by shipyard industry, is highly depended on structural design. The vibration of structures, as one of the related phenomena to the structure of a ship, cause to fatigue in components and decreasing their efficiency. As the vibration will cause to destroying effects, studying the vibration of the ships is a critical affair. It is possible to optimize the place of equipment of a ship by knowing the natural frequencies of that ship. In this study,the modal analysis is done on a high speed craft that is designed based on the ABS rule, by using MAESTRO software and finite element method. One of the other analysis is done in this study, is the effect of engine room location of craft on global natural frequencies. , that will be done by changing in engines, and generators placements in defined areas. Finally,due to the validation of the study, the experimental results of the model will be compared with the numerical results which are calculated by MAESTRO software in the vibration lab.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Maestro Software
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://navy.iranjournals.ir/article_5932_907f17bbb10c3b447829fb5febfe6df4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-198939.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات