این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۵۷، شماره ۵۷، صفحات ۲۸-۳۶

عنوان فارسی محاسبه مشخصه های هیدرودینامیکی بدنه شناور تندرو حالت پروازی با زاویه ددرایز متغیر
چکیده فارسی مقاله روش‌های گوناگونی جهت تعیین مشخصه‌های هیدرودینامیکی شناورهای تندرو حالت پروازی وجود دارد که یکی از آنها روش نیمه تجربی سویتسکی می باشد. در اکثر روش ها از جمله در روش نیمه تجربی سویتسکی، زاویه ددرایز ثابت فرض شده است و یا در صورت متغیر بودن در راستای طولی بدنه شناور، زاویه ددرایز مقطع عرضی واقع در مرکز گرانش بدنه شناور در محاسبه مشخصه‌ها و مقاومت هیدرودینامیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با فیزیک واقعی اکثر شناورهای تندرو مطابقت ندارد. در این مقاله برای محاسبه مشخصه‌های هیدرودینامیکی شناور تندرو حالت پروازی با زاویه ددرایز متغیر، بدنه شناور توسط مقاطع عرضی در راستای طول بدنه با فاصله‌های یکسان به بخش‌های منشوری تقسیم می شود. سپس برای تعیین زاویه تریم از روش بهینه سازی غیرخطی در ارضاء شدن معادله تعادل حالت کلی بدنه استفاده شده است. در انتها نشان داده می شود که تریم محاسبه شده با نتایج تجربی تطابق خوبی دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Calculation Hydrodynamic Characteristics of High Speed Planing Vessel with Variable Deadrise
چکیده انگلیسی مقاله There are various methods about calculation hydrodynamic characteristics of high speed planing vessels. One of them is Savitsky's semi experimental method. In most methods including Savitsky's semi experimental method, deadrise angle is assumed constant or in the event that it was variable in longitudinal direction hull vessel, using deadrise angle value measured at transverse section in the center of gravity when hydrodynamic characteristics and resistance are evaluated. These assumptions do not match with the real physics of more high speed planing vessels. In this paper to calculation hydrodynamic characteristics of high speed planing vessel with variable deadrise angle, hull vessel divided to prismatic sections with equality length by transverse sections in longitudinal direction hull then to determine trim angle is used nonlinear optimization method to satisfied general equilibrium equation of hull. Finally, is shown good agreement between the calculation trim angle and experimental result.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد توکلی دخرآبادی | tavakoli dakhrabadi
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه جامع امام حسین ع ، دانشکده فنی مهندسی، گروه مکانیک
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)

عباس وفایی صفت | vafaee sefat
دانشیار ، دانشگاه جامع امام حسین ع ، دانشکده فنی مهندسی، گروه مکانیک
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)

محمدسعید سیف | mohammad saeed
استاد، قطب علمی هیدرودینامیک و دینامیک متحرک¬های دریایی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده مکانیک
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)


نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_1227_24fa2af651f79c479a65e6e880cd4642.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-199016.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات